Iranian Agriculture News Agency

43 هزار نفر شتر در سیستان و بلوچستان پلاک کوبی شدند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 43 هزار نفر شتر از سال 95 تا کنون در استان پلاک کوبی شدند.

43 هزار نفر شتر در سیستان و بلوچستان پلاک کوبی شدند

محمد رضابندانی در گفت وگو با خبرنگار ایانا در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: از مجموع 150 هزار نفر شتر کشور 75 هزار نفر در سیستان و بلوچستان نگهداری می شود به طوری که این استان در پرورش شتر رتبه نخست کشور را دارد.

وی افزود: طرح پلاک کوبی شتر در سیستان و بلوچستان در راستای اجرای سند توسعه پرورش این حیوان و با هدف ساماندهی، هویت دارکردن، اجرای برنامه اصلاح نژاد شتر و کنترل قاچاق در حال انجام است.

وی ادامه داد: سند توسعه شتر استان به مدت 5 سال باهدف افزایش تولید شیر شتر از هزار و 623 تن به پنج هزار و 400 تن و تولید گوشت از 2 هزار و 330 تن به 10 هزار تن در دست اجرا است.

بندانی توسعه اشتغال پایدار، افزایش جمعیت شتر با حفظ نژاد، ایجاد 500 باب جایگاه بهداشتی شتر با اشتغالزایی هزار نفر و ایجاد 40 مرکز جمع آوری شیر شتر با اشتغال 400 نفر را از دیگر اهداف سند توسعه شتر سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

به گزارش ایانا هم اینک بالغ بر 2 میلیون و 724 هزار و 143 راس گوسفند و بز، 143 هزار 178 راس گاو و گاو میش و 75 هزار نفر شتر در سیستان و بلوچستان نگهداری می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید