Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

تاکنون 34 هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان به سیستم نوین آبیاری مجهز شده است

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه بخش کشاورزی و ارتفاع تولید درگرو به کارگیری سیستم های نوین آبیاری درسیستان و بلوچستان است.

تاکنون 34 هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان به سیستم نوین آبیاری مجهز شده است

به گزارش خبرگزاری ایانا در سیستان و بلوچستان، غلام حیدرزورقی صبح امروز درنشست مدیران جهادکشاورزی شهرستانها و مجریان و دست اندرکاران سیستم های نوین آبیاری که در مرکز آموزش کشاورزی بمپور برگزار شد افزود: سیستان و بلوچستان جزو استان های کم بارش و از نظر منابع آبی در محدودیت قراردارد و به کارگیری سیستم های نوین آبیاری ضرورت بخش کشاورزی است تا هم راندمان مدیریت مصرف آب افزایش یافته و هم موجبات رونق تولید فراهم گردد.

وی گفت:دولت در این راستا به کمک بخش کشاورزی آمده و بخش اعظم هزینه های اجرایی سیستم های نوین آبیاری یعنی تا 85 درصد هزینه را بهصورت بلاعوض پرداخت می نماید.

زورقی تصریح کرد:تاکنون 34 هزار هکتار از اراضی استان به سیستم نوین آبیاری مجهز شده و کار مطالعه برای اجرای 30 هزار هکتار سیستم های نوین آبیاری انجام گردیده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: درحال حاضر27 پیمانکار بومی و غیربومی و 19 مشاور حقیقی و حقوقی برای اجرای این سیستم ها در استان مشغول به کار هستند.

وی افزود: از سال گذشته تا کنون برای تجهیز 5 هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری مبلغ 490 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و از این میزان کار اجرای 380 هکتار به اتمام رسیده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید