Iranian Agriculture News Agency

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی:

راه اندازی چهارمین مرکز قرنطینه گیاهی سیستان و بلوچستان در مرز ریمدان

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با ورود اولین محموله ۱۸ تنی انبه در مرز زمینی ریمدان چابهار، چهارمین مرکز قرنطیه گیاهی دراین منطقه راه اندازی شد.

راه اندازی چهارمین مرکز قرنطینه گیاهی سیستان و بلوچستان در مرز ریمدان

غلامحسین تیموری در گفت وگو باخبرنگار ایانا در سیستان وبلوچستان گفت: واردات میوه‌های گرمسیری از طریق چهار مرکز رسمی شامل مرکز قرنطینه مرز زمینی میرجاوه، پیشین، ریمدان و قرنطینه مرز دریایی چابهار با رعایت شرایط وضوابط قرنطینه ای مجاز است.

وی بیان کرد: تاکنون برای جلوگیری از ورود آفات و امراض گیاهی همراه محصولات وارداتی و مبادله کالا به خارج از کشور، هفت مرکز رسمی قرنطینه خارجی در طول مرز سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.

تیموری با اشاره به اینکه ۹۰ درصد انبه وارداتی به کشور از طریق مرزهای زمینی و دریایی سیستان وبلوچستان انجام می شود افزود: براساس مصوبه هیات دولت به منظور حمایت از تولیدات داخلی، واردات میوه از خارج از کشور به غیر از میوه های گرمسیری شامل موز،انبه، آناناس و نارگیل ممنوع است.

مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان عمده موزستان های سیستان و بلوچستان را در شهرستان‌های چابهار و کنارک اعلام کرد و افزود: واردات موز به دلیل جلوگیری از ورود بیماری‌های قرنطینه ای که تهدید جدی برای باغات موز این شهرستانها به شمار می رود ممنوع است  وتنهاواردات موز ازمرز زمینی میرجاوه امکانپذیرمی باشد.

به گزارش ایانا، سیستان و بلوچستان به لحاظ داشتن آب و هوای مرطوب به ویژه در قسمت جنوب، بیشترین میزان تولید میوه‌های گرمسیری را به خود اختصاص داده که به عنوان یکی از قابلیت‌های بی‌نظیر این منطقه از آن یاد می‎شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید