Iranian Agriculture News Agency

در گفتگو با ایانا مطرح شد:

۴ میلیون راس دام علیه بیماری ها درسیستان وبلوچستان واکسینه شدند

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون نزدیک به ۴ میلیون راس دام سبک و سنگین علیه بیماری های مختلف دامی واکسینه شدند.

۴ میلیون راس دام علیه بیماری ها درسیستان وبلوچستان واکسینه شدند

مسعود اصغری در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان اظهارکرد: بروز و شیوع بیماری های خطرناک و واگیردار در جمعیت دامی عوارضی سنگین و در برخی موارد جبران ناپذیر را به دنبال خواهد داشت.

 وی گفت: این بیماریها در مواردی سبب سرایت و انتقال به انسان  و صدمات و ضرر اقتصادی سنگین برای دامداران و روستاییان می شود.

اصغری افزود: رسالت بزرگ سازمان دامپزشکی کشور حفظ و حراست از سرمایه های دامی در برابر آسیب بیماری های مختلف و همچنین تضمین سلامت غذای جامعه است که اولین گام در این راستا پیشگیری از بروز و شیوع بیماریهای خطرناک واگیردار در جمعیت دامی می باشد و نیازمند واکسیناسیون به موقع و موثر مطابق با دستورالعمل های سازمان دامپزشکی، گزارش به موقع علائم بیماری و انجام اقدامات بهداشتی مورد نیاز است.

وی گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار دامی ومشترک با انسان، از ابتدای سال جاری حدود ۴ میلیون راس دام سبک و سنگین در استان واکسینه شدند که انجام صحیح و به موقع عملیات واکسیناسیون سبب کاهش و یا عدم بروز و انتقال بیماری های خطرناک و واگیر خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید