Iranian Agriculture News Agency

مریم سراج احمدی عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در گفت‌وگو با « ایانا»

یارانه به تمام واحدهای لبنی پرداخت شود

مریم سراج احمدی عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی«ایانا» با اشاره به اولویت‌های دولت برای صنایع لبنی گفت: یارانه باید به تمام بخش‌ها و آن هم به صورت غیرمستقیم پرداخت شود.

یارانه به  تمام واحدهای لبنی پرداخت شود

او با بیان‌اینکه پرداخت یارانه به یک بخش خاص توجیهی ندارد، گفت: پرداخت یارانه تنها در صورتی موثر است که به تمام واحدها پرداخت شود دراین صورت مورد استقبال دامدار، تولیدکننده و مصرف‌کننده قرار خواهد گرفت.

سراج‌احمدی با تاکید براینکه تاثیر پرداخت یارانه غیر مستقیم بیشتر از یارانه مستقیم است، اضافه کرد: طرح توزیع شیر مدارس یکی از طرح‌های خوب دولت بود که هم مورد استقبال دامداران و هم جامعه هدف قرار گرفت و هم چرخ تولید واحدهای لبنی را به گردش درآورد. همچنین با اجرای این طرح  هم سلامت بچه‌ها تضمین شد و هم هزینه‌های ناشی از درمان بیماری‌ها کاهش یافت.

او با بیان‌اینکه اجرای چنین طرح‌هایی به سود همگان است، گفت: وقتی یارانه خاصی فقط به یک بخش داده شود مسلما توجیهی ندارد اما به این شکل مورد استقبال دامدار، تولیدکننده و مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

سراج‌احمدی با بیان‌اینکه یارانه باید به محصولات نهایی و به صورت غیر مستقیم پرداخت شود، گفت: دراین صورت اشتغال هم رونق می‌گیرد.

او به اقدامات دیگر دولت اشاره کرد و افزود: برخی از مواد اولیه واحدهای لبنی مثل بسته‌های پاکت شیر در ایران ساخته نمی‌شود. بنابراین باید تمهیداتی اندیشه شود تا صنایع و واحدهای لبنی بتوانند این مواد را در داخل تولید کنند ضمن‌اینکه از ظرفیت‌های کارخانه‌های خالی نیز استفاده شود.

سراج‌احمدی کمک به صادرات غیر نفتی را اولویت دیگری ذکر کرد و گفت: با کاهش هزینه‌ها  می‌توان به کشورو واحدهای تولیدی کمک کرد.

او حمایت دولت از صنایع لبنی را ضروری خواند و توضیح داد: موازی‌کاری‌ها در صدور پروانه واحدهای تولیدی لبنی باید بین وزارت صنعت و جهاد کشاورزی کاهش یابد.این درحالی است که هم‌اکنون مجوز پروانه بخشی از واحدهای لبنی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و بخشی دیگر توسط وزارت صنعت داده می‌شود که ضرورت دارد این موازی‌کاری‌ها کاهش یابد. علاوه براین؛‌کارخانه‌های لبنی باید زیر مجموعه یک وزارتخانه و نه دو وزارتخانه قرار بگیرند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید