Iranian Agriculture News Agency

رئیس کمیسیون کشاورزی :

ضرورت اختصاص یارانه واردات مواد غذایی به تولیدکنندگان داخلی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بابیان اینکه باید یارانه واردات مواد غذایی به تولیدکنندگان داخلی اختصاص داده شود، گفت: اعتبارات بودجه باید با توجه به نقش هر بخش اقتصادی در توسعه توزیع شود.

ضرورت اختصاص یارانه واردات مواد غذایی به تولیدکنندگان داخلی

به گزارش ایانا به نقل از خانه ملت، احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات لایحه بودجه سال 98 در نشست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس موردبررسی قرار گرفت و مقرر شد در هفته آینده جزئیات این لایحه با حضور دستگاه‌های مربوطه بررسی شود.

یارانه واردات مواد غذایی به تولیدکنندگان داخلی اختصاص داده شود

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی افزود: رویکردهای بودجه‌نویسی در بخش کشاورزی و محیط‌زیست برای توسعه مناسب نیست. اگرچه حدود 14 میلیارد دلار که احتساب نرخ ارز دولتی حدود 64 هزار میلیارد تومان می‌شود یارانه برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده‌شده اما می‌توان بخشی از این یارانه را به تولیدکنندگان داخلی پرداخت کرد تا امکان تأمین مواد غذایی مانند گوشت و... در داخل فراهم شود؛ این اعتبارات هفته آینده در کمیسیون کشاورزی بررسی می‌شود و ممکن است تغییر کند.

وی در پاسخ به اینکه کلیات لایحه بودجه سال 98 در کمیسیون تصویب شد، بیان کرد: ازآنجایی‌که بخشی از بندهای این لایحه به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مربوط است به نظر می‌رسد کلیات لایحه نیاز به رأی‌گیری در کمیسیون نداشته باشد و در صحن بررسی می‌شود.

اعتبارات با توجه به نقش هر بخش اقتصادی در توسعه توزیع شود

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مجلس نباید درآمدهای غیرقابل تحقق را در لایحه بودجه در نظر گیرد، اظهار کرد: بودجه باید واقع‌بینانه تنظیم شود و برآوردی دقیقی از درآمدهای دولت داشته باشد و با توجه به اینکه هر بخش اقتصادی چه نقشی در توسعه دارند اعتبارت را توزیع کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید