Iranian Agriculture News Agency

عباس پاپی زاده:

فعالشدن ظرفیت‌های کشاورزی، واردات را کمتر کرده است

نماینده مردم دزفول در مجلس از رشد ۵ برابری تولیدات محصولات کشاورزی و مواد غذایی و تولید سالانه حدود ۱۲۰ میلیون تن مواد غذایی در سالهای بعد از انقلاب اسلامی خبر داد.

فعالشدن ظرفیت‌های کشاورزی، واردات را کمتر کرده است

به گزارش ایانا به نقل از خانه ملت، عباس پاپی زاده  با اشاره به دستاوردهای 40 ساله انقلاب در حوزه کشاورزی گفت: بسیار خوشحالم که بعد از چهار دهه، رسانه‌ها به تدریج اقدام به اطلاع‌رسانی درباره دستاوردهای 40 ساله جمهوری اسلامی و خدمات آن کردند و فکر می‌کنم اگر اطلاع‌رسانی دقیق انجام شود بسیاری از دستاوردهایی که به دلیل عدم اطلاع‌رسانی پنهان مانده با استقبال گسترده مردم مواجه خواهد شد چراکه اگر مردم متوجه شوند که چه خدمات ارزشمندی به آنها در طول این 40 سال داده شده امیدواری و رضایتمندی را در آنها در پی خواهد داشت البته هدف جمهوری اسلامی و انقلاب نیز همین است.

رشد 5 برابری تولیدات مواد غذایی بعد از انقلاب

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: در بخش کشاورزی اقدامات بسیار جدی پس از انقلاب صورت گرفته که در واقع قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست. تمام تولیدات محصولات کشاورزی از قبیل کشاورزی، دامداری، شیلات و تولیداتی که عشایر انجام می‌دادند به صورت پراکنده، سر جمع چیزی کمتر از 25 میلیون تن در سال بوده در حالیکه این عدد نزدیک به 120 میلیون در سال افزایش یافته است یعنی نزدیک به 5 برابر رشد داشتیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: البته ممکن است برخی بگویند جمعیت کشور نیز در این سال‌ها افزایش یافته اما باید گفت که جمعیت کشور در سال 57 حدود 35 میلیون نفر بوده اما اکنون 80 میلیون نفر هستیم یعنی تقریبا 2 برابر شده اما نکته قابل توجه این است که تولیدات مواد غذایی تا 5 برابر افزایش یافته است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد: هر چقدر بتوانیم کالاهای در دسترس مردم را افزایش دهیم می‌توانیم قیمت تمام شده محصولات را نیز پایین‌تر بیاوریم مثلا اگر در کشور کمتر تولیدات داشتیم باید بیشتر وارد می‌کردیم و در سالی مانند امسال که قیمت ارز افزایش پیدا کرده، مردم مجبور بودند تا کالاها و محصولات کشاورزی و غذایی را بسیار گران‌تر تامین کنند.

فعال شدن ظرفیت‌های کشاورزی میزان واردات را کمتر کرده است

وی افزود: در حال حاضر برخی از محصولاتی را که از خارج به کشور وارد می‌کنیم، با دشواری بسیار و با ارز 4200 تومانی تامین می‌کنیم که تامین این ارز برای بودجه عمومی کشور کار سنگینی است. در حال حاضر حدود 12 تا 14 میلیارد دلار مواد غذایی و محصولات کشاورزی وارد کشور می‌کنیم که اگر ظرفیت‌های کشاورزی کشور فعال نمی‌شد چیزی نزدیک به حداقل 50 میلیارد دلار در سال باید مواد غذایی وارد کشور می‌کردیم یعنی بسیاری از بودجه‌های عمرانی و بودجه‌هایی که صرف توسعه کشور می‌شود باید برای خرید مواد غذایی و محصولات کشاورزی صرف می‌شد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: درحال حاضر به صورت کلی بیش از 2 میلیون نفر بهره‌بردار کشاورزی داریم، تا قبل از انقلاب بسیاری از اراضی کشاورزی یا دست افراد خاصی تحت عنوان سیستم فئودالی بود و یا در اختیار شرکت‌های خارجی قرار داشت مثل شرکت ایران کالیفرنیا که در خوزستان فعال بود اما بعد از انقلاب بسیاری از این اراضی به مردم واگذار شد و مردم صاحب زمین شدند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خاطر نشان کرد: آن دسته از افرادی که بعد از انقلاب صاحب زمین کشاورزی شدند سطح زندگی و رفاهی بالاتری نسبت به افرادی که نتوانستند و یا نخواستند زمین دریافت کنند، دارند و سطح رفاه آنها به شدت متفاوت است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید