Iranian Agriculture News Agency

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

موفقیت‌های 40 ساله بخش کشاورزی حاصل تلاش مدیران جهادی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به پیشرفت‌های انجام‌شده طی چهار دهه از انقلاب اسلامی اظهار داشت: با مدیریت جهادی شاهد تحولات زیادی در بخش‌های مختلف کشاورزی بوده‌ایم.

موفقیت‌های 40 ساله بخش کشاورزی حاصل تلاش مدیران جهادی است

به گزارش ایانا به نقل از فارس،‌مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: تا قبل از انقلاب واردکننده عمده محصولات کشاورزی بودیم و برای 36 میلیون جمعیت تنها 25 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شد اما امروز با حدود 80 میلیون نفر جمعیت بیش از 120 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی داریم.

فلسفی با اشاره به اینکه افزایش تولید به دلیل افزایش عملکرد در واحد سطح اتفاق افتاده تصریح کرد: افزایش سطح درآمد کشاورزان و اجرای قانون خرید تضمینی، همچنین انجام بیش از 90 هزار طرح تحقیقاتی در حوزه کشاورزی، ایجاد 1300 مرکز خدماتی کشاورزی و 1200 تعاونی تولیدی بعد از انقلاب شکل‌گرفته است.

او به این نکته اشاره کرد در شرایطی که دنیا شرایطی را به کشور ما تحمیل می‌کند هیچ راه دیگری به‌جز گسترش و مدیریت جهادی برای کارهای اجرایی کشور نداریم و امروز بیش از 16 هزار اردوی جهادی در کشور فعال‌اند اما در این راستا ما نیاز به یک آمایش سرزمینی داریم تا بتوانیم در راستای رفع مشکلات و محرومیت‌ها حرکت کنیم.

فلسفی برپایی نمایشگاه مدیریت جهادی و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع تبدیلی را در جشن 40 سالگی انقلاب را زمینه‌ساز خوبی برای ارائه دست آوردهای انقلاب طی چهار دهه گذشته دانست و افزود: در جهاد سازندگی سابق کارگاه‌های کوچک و صنایع تبدیلی روستایی سبب تحول در روستاها شده بود که می‌تواند الگویی برای توسعه صنایع تبدیلی کشور باشد که هم کاهش قیمت تمام‌شده و هم اشتغال‌زایی را در پی دارد. به همین دلیل حضور سازمان‌ها، نهادها و دام‌های کشاورزی سراسر ایران در نمایشگاه دستاوردهای ارزشمند مدیران جهادی نقش بسیار مؤثری در بیان مواضع انقلاب در ابعاد اقتصادی دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید