Iranian Agriculture News Agency

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در گفت‌وگو با «ایانا»:

عملکرد حجتی درتامین نهاده‌های تولید مثبت است

یونس ژائله:

یونس ژائله عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «ایانا» دستاوردهای محمود حجتی ، وزیر جهاد کشاورزی را تشریح کرد.

عملکرد حجتی درتامین نهاده‌های تولید مثبت است

ژائله با اشاره به‌اینکه وزارت جهاد کشاورزی در طول دوره مدیریتش عملکرد قابل توجهی داشته است، افزود: محمود حجتی، دربخش‌های تولیدی و زراعی به خوبی عمل کرده است.

او تاکید کرد: نمونه این عملکرد را می‌توان در تولید گندم برشمرد.

ژائله، بهبود وضعیت تولید شکر را نیز از دیگر دستاوردهای وزیرکشاورزان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با اقداماتی که آقای حجتی در طول مدت فعالیتش انجام داد امروز از نظر تولید کالایی چون شکر نیز مشکلی نداریم.  

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، درباره تامین ذخایر راهبردی در شرایط تحریم نیز بیان کرد: آمار دقیقی در این باره ندارم اما به طور کلی می‌توان گفت وضعیت خوبی در تامین ذخایر راهبردی داریم.  

او، تامین نهاده‌های تولید را از دیگر اقدامات مثبت وزیر جهادکشاورزی دانست و توضیح داد: آقای حجتی در بخش بازرگانی و در تامین نهاده‌ها نیز موفق عمل کرده‌اند.

ژائله همچنین با اشاره به دیگر اقدامات وزیر کشاورزان گفت: کارنامه کاری آقای حجتی نشان می‌دهد که ایشان در تامین علوفه دامی نیز به‌ خوبی عمل کرده‌اند به گونه‌ای که امروز در تامین علوفه با مشکلی روبرو نیستیم.  

او با همه این توضیحات نمره قابل قبولی به عملکرد وزیر کشاورزی داد و درباره برخی انتقادهای مطرح شده گفت: در مجموع آقای حجتی اقدامات قابل توجهی در بخش کشاورزی انجام داد اما بحث اصلی به مدیریت بعد از تولید برمی‌گردد. به‌ عنوان مثال؛ وقتی تخم مرغ کیلویی 7هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود اما در بازار 10 هزار تومان به فروش می‌رسد،‌ باید نظارت و کنترل‌ها تشدید یابد چراکه در این صورت قیمت محصولات و کالاهایی چون  مرغ،‌ تخم‌مرغ و شیر که مردم مستقیما با آن سروکار دارند متعادل می‌شود و نتیجه خوبی می‌توان از آن گرفت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید