Iranian Agriculture News Agency

رئیس کمیسیون کشاورزی مطرح کرد:

پایین نگه‌داشتن نرخ ارز مالیات پنهان در بخش کشاورزی

اصلاح رفتار مصرف‌کننده با واقعی شدن نرخ سوخت ممکن می‌شود

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس، گفت: پایین نگه‌داشتن نرخ ارز به‌نوعی هزینه اضافی و تحمیلی و مالیات پنهان بر بخش کشاورزی است.

پایین نگه‌داشتن نرخ ارز مالیات پنهان در بخش کشاورزی

به گزارش ایانا به نقل از خانه ملت، احمدعلی کیخا در خصوص کاهش ارزش پول ملی و فرصت به وجود آمده برای صادرات محصولات کشاورزی، گفت: باوجود کاهش ارزش پول ملی به‌واسطه دور جدید تحریم‌ها فضا به نفع صادرات محصولات کشاورزی شد و این موضوع تمامی نظریه اقتصاددانان و متخصصین بخش کشاورزی را تایید کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه با پایین نگه‌داشتن نرخ ارز به‌نوعی هزینه اضافی و تحمیلی بر بخش کشاورزی اعمال می‌شود، تصریح کرد: پایین نگه‌داشتن تعمدی نرخ ارز درگذشته مالیات پنهانی بود که از بخش کشاورزی دریافت می‌کنند.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت سوخت و سایر نهاده‌ها باید به سمت‌وسوی واقعی شدن حرکت کند تا رفتار مصرف‌کننده اصلاح و توسعه تکنولوژی مسیر خود را پیدا کند، ادامه داد: در سیستان بلوچستان و چابهار مردم آب شرب در اختیار ندارند و با ریز گردها و ریگ‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ اما برای صاحبان خودروهای لوکس بنزین یارانه‌ای توزیع می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید