Iranian Agriculture News Agency

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در گفت‌وگو با «ایانا» مطرح کرد:

جای خالی رایزن کشاورزی در روابط خارجی

احمد آزاد مرد: رایزن کشاورزی برای توسعه صادرات یک ضرورت است

احمد آزاد مرد عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «ایانا» از ضرورت حضور رایزن کشاورزی خبر داد و گفت: حضور رایزن کشاورزی برای توسعه صادرات یک ضرورت است.

جای خالی رایزن کشاورزی در روابط خارجی

او با بیان‌اینکه سازوکارهای حضور رایزن کشاورزی هنوز فراهم نشده است؛ افزود: در صورت حضور رایزن کشاورزی نه تنها بازار هدف برای محصولات کشاورزی شکل می‌گیرد بلکه محصولات به راحتی به کشور مورد نظر صادر می‌‌شود.  

آزاد مرد با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی به دلیل حساسیتی که دارد، باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، گفت:برای حضور رایزن کشاورزی ضرورت دارد با سندیکاها هماهنگی بیشتری شود.

او در پاسخ به سئوال «ایانا» درباره اینکه آیا پیشنهادی از سوی اتاق بازرگانی برای حضور رایزن کشاورزی شده است یا خیر، تنها این پاسخ را داد: تا کنون پیشنهادی از سوی اتاق بازرگانی داده نشده است چون دولت باید در این زمینه وارد عمل شود و دراین‌باره از بخش خصوصی نظر خواهی کند.

او با بیان اینکه حضور رایزن بازرگانی دربخش کشاورزی به توسعه و رونق صادرات محصولات کشاورزی کمک می‌کند، افزود: حضور رایزن بازرگانی دربخش کشاورزی یک ضرورت و نیاز برای کشور است.

آزاد مرد به ویژگی‌های رایزن کشاورزی اشاره کرد و گفت: فردی باید به عنوان رایزن دراین بخش انتخاب شود که به قوانین و مقررات بازرگانی آشنا باشد و با آگاهی به روابط اقتصادی و بازرگانی دولت خود و کشور هدف بتواند محصول مورد نظر را با توجه به نیازها و سلایق  کشور صادر کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید