Iranian Agriculture News Agency

محمد ابراهیم مداحی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با« ایانا»

مدیریت منابع طبیعی اولویت جدی دولت در بودجه

محصولات کشاورزی باید براساس آمایش و نیاز کشور تولید شود

محمد ابراهیم مداحی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «ایانا» با اشاره به اولویت‌های بخش کشاورزی در بودجه سال آینده تاکید کرد: با توجه به اهمیت منابع طبیعی از جمله آب، خاک وجنگل اولویت اول وزارت جهاد کشاورزی باید مدیریت این منابع به شیوه عملی، جدید و عملیاتی باشد.

مدیریت منابع طبیعی اولویت جدی دولت در بودجه

مداحی مدیریت  آب، خاک و منابع طبیعی را غلط و یکی از مشکلات فعلی کشور دانست و درباره اولویت‌های بخش کشاورزی در بودجه سال 98 گفت: با توجه به اهمیت منابع طبیعی از جمله آب، خاک وجنگل اولویت اول وزارت جهاد کشاورزی باید مدیریت این منابع به شیوه عملی، جدید و عملیاتی و تخصیص بودجه متناسب با این بخش باشد.

او مکانیزه کردن کشاورزی را اولویت دوم بخش کشاورزی در بودجه سال آینده ذکر کرد و افزود: مکانیزه کردن کشاورزی به منظور افزایش بهره‌وری‌ کشاورزی سنتی، دیم و غرقابی باید توجیه اقتصادی داشته باشد.

مداحی، آمایش‌ محصولات کشاورزی را اولویت سوم دولت در بودجه سال آینده برشمرد و توضیح داد: محصولات کشاورزی باید براساس آمایش و نیاز کشور تولید شود. نه اینکه در یک سال همه سیب زمینی بکارند و سیب زمینی زیاد شود و فردا پیاز کاشته شود.

او تقویت دام را اولویت چهارم این بخش ذکر کرد و افزود: هم‌اکنون به دلیل نبود دام مولد در کشور، مجبور به واردات گوشت هستیم در حالی‌که اگر بودجه ویژه‌ای برای زیرساخت‌های دام مولد گذاشته شود، دیگر نیازی به واردات گوشت نخواهیم بود.

مداحی، با اشاره به اولویت پنجم بخش کشاورزی در بودجه گفت: اصلاح الگلوی مصرف و غذایی جامعه از جمله گوشت قرمز اولویت دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. به بیانی دیگر یکی از اولویت‌های مهم دولت باید استفاده از سایر پروتئین‌ها و ویتامین‌ها باش. البته تحقق این امر نیاز به سیاستگذاری درست و اصولی دارد.

او در پایان گفته‌هایش تاکید کرد: اگر این اولویت‌ها مورد توجه قرار گیرد نه تنها  70 میلیون نفر که می‌توان غذای 700 میلیون نفر را تامین کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید