Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت؛

افتتاح همزمان ۱۲۰۰ طرح اشتغال شهری و روستایی در کشور

ایانا-سیاست و دیپلماسی: در منطقه قلعه گنج با همت مدیران و مردم اتفاقی رخ داد تا فقر و محرومیت از آنجا دور شود، امروز این اتفاق در منطقه کوهشا احمدی رخ داده است و امیدوارم ظرف دو سه سال آینده غبار محرومیت از منطقه برطرف شود چرا که اینجا استعداد و ظرفیت های بسیاری در حوزه کشاورزی و معدن وجود دارد.

افتتاح همزمان ۱۲۰۰ طرح اشتغال شهری و روستایی در کشور

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر این که نظام جمهوری اسلامی ایران به آرمان های امام (ره) و شهدا وفادار است گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست ها و خط مشی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده اند، و به آن اصرار دارند در مسیر رفع محرومیت کشور و رسیدگی به مردم درد کشیده حرکت می کند.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر جهانگیری در مراسم افتتاح ۱۲۰۰ طرح اشتغالزایی روستایی اظهار داشت: در ۴۰ سال گذشته با وجود شرایط سخت جنگ و تحریم تلاش شد تا فقر و محرومیت از چهره کشور زدوده شود و حرکت نظام به سمتی باشد که صاحبان کشور در آن زندگی شرفتمندانه داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که امروز پشتوانه جمهوری اسلامی ایران در مناطق محروم است و مردم دردکشیده بیش از هر زمان از آرمان های انقلاب دفاع می کنند گفت: ما در هر مسئولیتی که هستیم باید بدانیم که از چه گذشته ای به این نقطه رسیده ایم و باید به آرمان هایی نظیر بهبود زندگی مردم وفادار باشیم، زیرا این مردم بودند که انقلاب و جنگ را پیروز کردند و شهید دادند.

دکتر جهانگیری با اشاره به تعبیر امام خمینی (ره) از جهاد سازندگی در اوایل انقلاب که فرمودند «جهاد سازندگی بذر انقلاب را در دل هر روستایی کاشته است»، گفت: آن بذرها امروز به نهال تنومندی تبدیل شده است، امروز نیز آن حرکت جهادی ادامه دارد و بخش قابل توجهی از روستاهای کشور از نعمت برق، جاده و سایر زیرساختها برخوردار شده اند و برنامه ریزی ها به سمتی است که همه روستاهایی که بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد از نعمت گاز نیز برخوردار شوند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: وقتی مردم روستا احساس کنند که از همه امکانات و خدمات، کار و بهداشت برخوردار هستند انگیزه ای برای مهاجرت و ترک روستا ندارند و قطعاً به حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ روی نخواهند آورد.

دکتر جهانگیری با افتتاح همزمان ۱۲۰۰ طرح اشتغالزایی در روستاهای سراسر کشور گفت: اعتبارات خوبی برای اشتغالزایی این طرح روستایی اختصاص یافته است. امروز در این منطقه محروم جوانانی صحبت کردند که فارغ التحصیل رشته های خوبی از دانشگاه های معتبر بودند اما حال که به منطقه خود بازگشته اند بیکار هستند، این شرایط، شرایط خوبی نیست. باید با همت مسئولان و حضور خود جوانان ساز و کارهایی اندیشیده شود تا اشتغال در همه نقاط کشور ایجاد شود، اگر امکانات زیربنایی وجود داشته باشد و کارهای تولیدی هم کلید بخورد قطعاًَ جوانان ما شغل آبرومند و درامد مکفی برای ادامه ز ندگی شرافتمندانه خواهند داشت.

معاون اول رئیس جمهور از استاندار، رئیس بنیاد مستضعفان و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خواست تا با کمک یکدیگر و استفاده از همه ظرفیت ها، اقدامات لازم را برای احداث جاده ها و تأمین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در این منطقه محروم با سرعت بیشتری انجام دهند.

دکتر جهانگیری در ابتدای سخنان خود با اشاره به این که نام فامیلی او جهانگیری کوهشایی است گفت: من هیچ گاه در طول زندگی خود موفق به حضور در این منطقه نشده بودم و امروز از این که در جمع مردم منطقه کوهشا احمدی هستم خرسندم.

معاون اول رئیس جمهور با ذکر خاطره ای از وضعیت تحصیل خود در ۵۰ سال پیش و زندگی دشوار مردم منطقه و کارگران معدن «آب دشت» گفت: وقتی انسان در این شرایط زندگی کرده با رگ و پوست خود درد محروم ترین اقشار مردم جامعه را حس و لمس می کند و می فهمد وقتی می گویند عده ای شرایط دشوار و سختی دارند یعنی چه بر آنها می رود.

دکتر جهانگیری با بیان این که امروز در این منطقه موفق به دیدار بستگان خود شده و عمویم را از نزدیک زیارت کردم و از این اتفاق خوشحالم گفت: هرمزگان از نظر توسعه روستایی جزو رتبه های آخر است و من قصدم از حضور در این منطقه انتقال این پیام است که وضعیت محرومیت در هرمزگان باید متحول شود.

معاون اول رئیس جمهور یکی از جهتگیری های اقتصاد مقاومتی را رفع محرومیت از کانون هایی که شدت محرومیت در آنها بالاست توصیف کرد و گفت: در منطقه قلعه گنج با همت مدیران و مردم اتفاقی رخ داد تا فقر و محرومیت از آنجا دور شود، امروز این اتفاق در منطقه کوهشا احمدی رخ داده است و امیدوارم ظرف دو سه سال آینده غبار محرومیت از منطقه برطرف شود چرا که اینجا استعداد و ظرفیت های بسیاری در حوزه کشاورزی و معدن وجود دارد.

دکتر جهانگیری تصریح کرد: معادن منطقه که نعمت خدادادی هستند باید توسط خود مردم احیا و به خوبی منابع آن استخراج شود تا در منطقه شاهد تحول، توسعه و اشتغالزایی باشیم. و در این زمینه باید وزارت صمت برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

وی در پایان افزود: امیدوارم اگر در فرصتی دیگر در این منطقه حاضر شدم شاهد رونق کار و تلاش و فعالیت و خوشحالی و خرسندی مردم باشم.

پیش از سخنان معاون اول رئیس جمهور، استاندار، رئیس بنیاد مستضعفان، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، امام جمعه و نمایندگان بندرعباس دیدگاه های خود را در خصوص مسایل مختلف و دغدغه های مردم بیان کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید