Iranian Agriculture News Agency

حسن روحانی در جمع مردم شاهرود:

امیدواریم امسال هم در تولید گندم خودکفا شویم

قیمت گندم ۴ برابر افزایش پیدا کرده و این محصول به مراتب چند برابر گذشته شده است

ایانا-سیاست و دیپلماسی: حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری که صبح امروزبه استان سمنان سفر کرده است، با حضور در ورزشگاه تختی شاهرود در جمع مردم این شهرستان گفت: بسیار خوشحالیم که قیمت امسال گندم را کیلویی ۱۶۰۰ تومان اعلام کردیم؛ این درحالی است در آغاز سال ۹۲ که ابتدای دولت یازدهم بود، گندم کیلویی ۴۰۰ تومان بوده است یعنی امروز قیمت گندم ۴ برابر افزایش پیدا کرده است و محصول گندم هم به مراتب چند برابر گذشته شده است.

امیدواریم امسال هم در تولید گندم خودکفا شویم

به گزارش ایانا؛‌ روحانی افزود: ما تمام تلاش خود را انجام دادیم تا کشاورزانمان زندگی بهتر و آرام‌تری داشته باشند. ما امیدواریم امسال هم همچون سه سال گذشته در مسئله گندم خودکفا باشیم و این یک افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است. ما یک بار در گندم خودکفا شده‌ایم و انشالله امسال برای چهارمین سال در این موضوع خودکفا می‌شویم.

وی درباره مساله آب  نیز توضیح داد: اولین نکته‌ای که می‌خواهم برای مردم عزیز و قهرمان استان سمنان عرض کنم، درباره مساله آب است. شما می‌دانید کشور ما در معضل کم آبی قرار دارد.مشکل آب تقریبا در تمام استان‌های کشور به نحوی وجود دارد؛ سمنان هم استانی کویری است و مشکل کم آبی دارد. آب، مهم ترین مساله این سرزمین و استان است. مساله آب یک مساله بزرگ ملی است و یک مساله صرفا استانی نیست.

رئیس جمهور افزود: ما از ابتدای انقلاب تا آغاز سال ۹۲، ۱۶ هزار و ۲۰۰ هکتار در این استان آبیاری مدرن داشته‌ایم و از سال ۹۲ تا به امروز، ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار شده است. یعنی بیش از کل کاری که از ابتدای انقلاب تا سال ۹۲ انجام گرفته در چهار-پنج سال اخیر صورت گرفته است و این به معنای حرکت استان در مسیر توسعه است.

او تاکید کرد: ما باید آبیاری در زمین‌های کشاورزی را مدرن کنیم تا محصولات مورد نیاز مردم را برای شهرها و روستاهای کشور فراهم کنیم. دولت در ۵ سال گذشته تلاش فراوانی را برای روستاهای کل کشور انجام داده است و امروز در هیچ روستای ۲۰ خانواری نمی بینیم آب آشامیدنی، برق، گاز و اینترنت نباشد.

روحانی درباره مشکلات انتقال آب از شمال ایران به استان سمنان نیز تاکید کرد: مشکلات انتقال آب دراین استان را در جلسات مختلفی با مقامات مسئول بررسی کردیم و از نظر دولت همه مسائل آن حل شده است. از فردا صبح اگر سرمایه گذاری بخواهد برای انتقال آب از شمال به مرکزیت ایران همان استان سمنان اقدامی کند، دولت آمادگی دارد که در یک مدت بسیار کوتاه تمام مجوزات لازم را در اختیار او بگذارد چرا که تمام مقدمات و اقدامات مطالعاتی در این خصوص صورت گرفته است.

وی دربخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به صادرات مصحولات غذایی دراین استان نیز گفت: بسیار خوشحالم که طی ۵ سال گذشته، صادرات محصولات غذایی از شهرستان شاهرود ۴ برابر افزایش پیدا کرده است. از ۷ میلیون دلار به ۳۰ میلیون دلار و این به معنی آن است که این شهرستان برای صادرات مواد معدنی، مواد غذایی و سایر محصولات آمادگی دارد.

روحانی با بیان اینکه صدها پروژه کوچک و بزرگ در این سفر افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: غروب امروز در جمع فرهیختگان در بخش کشاورزی چه عمرانی و چه تولیدی ۴۳۴ طرح افتتاح خواهد شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: ۳۱۹ میلیارد تومان اعتباری است که دولت در این خصوص برای این استان هزینه کرده است. دولت تلاش می کند تا کشاورزان ما زندگی بهتری داشته باشند و ما باید دست پینه بسته آنان را ببوسیم.

او درباره اولویت‌های دولت در بودجه سال آینده نیز توضیح داد؛در بودجه سال آینده کالاهای اساسی مردم را با قیمت مناسب تضمین خواهیم کرد. همچنین حقوق بگیرانی که حقوق ثابت دارند و در فشار هستند، در حد توان و امکان به آنها کمک خواهیم کرد و حقوق همه حقوق بگیران و بازنشستگان را ۲۰ درصد افزایش خواهیم داد.

روحانی اظهار داشت: ما در بودجه سال آینده برای اشتغال و تولید مردم و همچنین تولیدات صنایع و کشاورزی در سراسر کشور تلاش خواهیم کرد. ما شاهد یک تحول بسیار خوب در سال آینده در زمینه مسکن خواهیم بود تا نگرانی‌های مردم برای مسکن دارشدنِ خانه اولی‌ها و همچنین بافت های فرسوده حل شود.

وی اضافه کرد: ما با فقر مطلق مبارزه خواهیم کرد. من به تمام وعده هایی که در انتخابات سال ۹۶ به شما ملت دادم، عمل خواهم کرد البته شرایط، شرایطی است که هماهنگی، وحدت، همکاری و انسجام باید بیش از گذشته در میان ما مردم باشد.

رئیس جمهور گفت: با انسجام و وحدت از این مشکل و معضل تاریخی عبور خواهیم کرد. کشور در بحران نیست و در بحران نخواهد بود؛ ابرتورم و ابربیکاری ما را تهدید نخواهد کرد. عده ای به ناروا و نادانسته این حرف‌ها را در روزنامه ها و تبلیغات مطرح نکنند.

روحانی اظهار داشت: البته ما مشکلاتی داریم که مردم باید بدانند. یک مقدار فشارها کمتر شده اما در عین حال هنوز باید کار بسیار زیادی انجام بگیرد تا فشار زندگی از دوش مردم عزیز ما برداشته شود. تلاش ما این است که روند صعودی تورمی که در ماه های گذشته مردم را آزار می‌داد کاهش دهیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید