Iranian Agriculture News Agency

گفت‌وگوی «ایانا» با عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

نرخ اعلامی خرید تضمینی گندم اصلاح شود

ایانا-سیاست و دیپلماسی: سید علاء الدین خادم عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی«ایانا» با بیان‌اینکه کمیسیون کشاورزی مجلس به نرخ تعیین شده گندم معترض است، گفت:حداقل نرخ پایه خرید تضمینی گندم بنا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی باید 30 درصد یعنی 1700 تومان افزایش پیدا می‌کرد بنابراین نرخ تعیین شده از سوی شورای اقتصاد منطقی نیست.

 نرخ اعلامی خرید تضمینی گندم اصلاح شود

خادم از ورود مجلس به موضوع خرید تضمینی گندم خبرداد و تاکید کرد: کمیسیون کشاورزی نه تنها دراین باره مذاکراتی داشته است بلکه تذکراتی هم به شورای اقتصاد داده است.

او اضافه کرد: به‌تازگی در جلسه‌ای که در تبریز برگزار شده است، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس رسما اعلام کرده است که این افزایش معقول نبوده است و باید اصلاح شود.

خادم با بیان‌اینکه نظر کمیسیون کشاورزی مجلس، اصلاح این نرخ است، گفت: شورای اقتصاد باید مجددا دراین باره تصمیم‌گیری کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دربخش دیگری از صحبت‌هایش به تبعات نرخ تعیین شده گندم اشاره کرد و توضیح داد: کاهش انگیزه کشت گندم از سوی کشاورز یکی از تبعات نرخ تعیین شده از سوی شورای اقتصاد است.

او با بیان‌اینکه کشاورزان با هزینه بالای کشت ضرر می‌کنند، تاکید کرد: نرخ تعیین شده گندم، تولیدات استراتژیک را کاهش خواهد داد.  

خادم همچنین در پاسخ به سئوال دیگر ایانا مبنی براینکه آیا این نرخ تهدیدی بر امنیت غذایی نخواهد بود، گفت: طبیعتا وقتی کالای استراتژیک کاهش پیدا کند، امنیت آن نیز دستخوش تغییر وتحولات جدی خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید