Iranian Agriculture News Agency

کبیری:

قیمت خرید تضمینی گندم با نرخ جهانی سنخیتی ندارد

متناسب با رشد هزینه تولید قیمت گندم تعیین شود

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دولت و شورای اقتصاد در قیمت خرید تضمینی گندم تجدیدنظر کند، گفت: افزایش ۱۳ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم بسیار کم است.

قیمت خرید تضمینی گندم با نرخ جهانی سنخیتی ندارد

به گزارش ایانا به نقل از خانه ملت، سید تقی کبیری درباره اعلام قیمت خرید تضمینی گندم گفت: علی‌رغم اینکه گندم یک محصول استراتژیک است اما اعلام افزایش حدود 13 درصدی نرخ خرید تضمینی این محصول باعث گلایه کشاورزان شده است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید پذیرفت قیمت بسیاری از عوامل تولید در بخش کشاورزی با رشد نجومی روبرو شده است و در شرایط ادامه تحریم‌ها باید از کشاورزان حمایت بیشتری شود.

افزایش 13 درصدی قیمت خرید تضمینی گندم بسیار کم است

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: درآمد کشاورزان از راه فروش محصولات است و خانوارهای کشاورزان باید هزینه‌های یک سال معیشت را از طریق فروش محصولات به دست بیاورند، اینکه در شرایطی که پیش‌بینی می‌شود نرخ تورم سال جاری حدوداً بیش از 30 درصد باشد افزایش 13 درصدی قیمت خرید تضمینی گندم بسیار کم بوده و غیرقابل‌توجیه است.

کبیری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با شاره به افزایش نرخ ارز، گفت: متوسط نرخ جهانی گندم حدوداً بیش از دو برابر نرخ ۱۴۷۰ تومانی قیمت خرید تضمینی گندم است که از سوی شورای اقتصاد تعیین‌شده بنابراین نرخ پایین گندم، قاچاق گندم را برای قاچاقچیان قابل توجیه می‌کند.

وی با تأکید بر حمایت از کشاورزان، ادامه داد: در سال‌های اخیر افزایش نرخ گندم متناسب با رشد هزینه‌ها نبوده است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از دولت و شورای اقتصاد درخواست می‌شود در قیمت خرید تضمینی گندم تجدیدنظر کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید