Iranian Agriculture News Agency

دلایل اجرایی نشدن مصوبه امهال وام‌های کشاورزان در گفت‌وگوی «ایانا» با یک مقام آگاه در وزارت کشور

بانک‌ها زیر بار مصوبات بانک مرکزی نمی‌روند

عزم جدی دولت برای پرداخت امهال تسهیلات کشاورزان

ایانا_ سیاست و دیپلماسی|| یک مقام آگاه در وزارت کشور درباره دلایل اجرایی نشدن مصوبه امهال وام‌های کشاورزان خسارت‌دیده به خبرنگار سیاسی«ایانا» گفت: با توجه به سیاست‌ها و اهداف متنوع بانک‌ها برخی از آنها زیر بار برخی مصوبات بانک مرکزی نمی‌روند.

بانک‌ها زیر بار مصوبات بانک مرکزی نمی‌روند

او کمبود منابع را علت زیر بار نرفتن بانک‌ها برای اجرای این مصوبه ذکر کرد و توضیح داد: از آنجا که این نوع وام‌ها بار مالی زیادی به همراه دارد، بانک‌ها زیر بار اجرای آن نمی‌روند.

این مقام آگاه؛ بدهی دولت به بانک‌ها را علت دیگری برشمرد و اضافه کرد: تغییر دولت‌ها و طولانی شدن رویه‌ها نیز از دیگر عوامل این موضوع است .

او با بیان‌اینکه بانک مرکزی به عنوان سیاست گذار پولی و صرف اعتبارات  است، گفت: بانک مرکزی از بانک‌ها می‌خواهد که این مصوبات را اجرایی کنند اما بانک‌ها هر بار با اعمال روش‌هایی از اجرای این مصوبات شانه خالی‌ می‌کنند. به‌عنوان مثال؛  برخی بانک‌ها عمل به ابلاغیه‌های‌ بانک مرکزی را منوط به اتخاذ تصمیمات و اراده هیئت مدیره خود  می‌دانند.

این مقام آگاه در وزارت کشور در پایان صحبت‌هایش این توضیح را هم داد که با  این تفاصیل دولت عزم جدی برای حمایت از تولید و جبران خسارات ناشی از حوادث و امهال تسهیلات بخش‌های مختلف اقتصادی را دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید