Iranian Agriculture News Agency

علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد

تمایل خطرناک قاچاق در کمین خوشه‌های طلایی

علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، گفت: با تداوم عدم افزایش قیمت خرید تضمینی گندم تفاوت فاحش بین قیمت واقعی گندم در داخل کشور با گندم‌های خارج از مرز را شاهد می‌شویم که تمایل خطرناک قاچاق گندم را ایجاد می‌کند.

تمایل خطرناک قاچاق در کمین خوشه‌های طلایی

به گزارش ایانا؛ علی اکبری در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم توسط کشاورزان، اظهار داشت: با افزایش قیمت خرید تصمینی گندم موافق هستم به این دلیل که نرخ تورم موجود در بازار با نرخ تورم اعلامی دولت اختلاف دارد و قیمت نهادهای کشاورزی افزایش بسیار زیادی داشته است.

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های گذشته در زمینه نرخ خرید  تضمینی گندم شاهد افزایش قیمت نبوده‌ایم، گفت: با تداوم عدم افزایش قیمت خرید تضمینی گندم تفاوت فاحش بین قیمت واقعی گندم در داخل کشور با گندم‌های خارج از مرز را شاهد می‌شویم که تمایل خطرناک قاچاق گندم را ایجاد می‌کند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با عدم افزایش قیمت خرید تضمینی گندم دولت نمی‌تواند تعادل بین میزان تولید و مصرف کشور را برنامه‌ریزی و ایجاد کند، ادامه داد: دولت می‌تواند فرض کند که گندم خریداری شده از کشاورزان کشور را از خارج تهیه می‌کند، اگر قرار بود گندم مورد نیاز کشور توسط دولت از طریق واردات با نرخ موجود ارز تامین شود قیمت گندم بسیار افزایش پیدا می‌کرد.

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درصورتی که دولت با پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم موافقت کند کماکان اختلاف بسیار زیادی با نرخ گندم وارداتی دارد، تصریح کرد: با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم تولید داخل هستم و باید گندم تولیدی کشاورزان با نرخی بیش از ۲ هزار تومان خریداری شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه کشاورز در هر حال امکان رهاسازی کشت را ندارد و ناچارا اگر متضرر شود نیز به کشت خود ادامه می‌دهد این وظیفه دولت است که منصفانه، واقع بینانه و عادلانه محصول را خریداری و قیمت گذاری کند، خاطرنشان کرد: اجازه صادرات گندم معقول نیست و بهتر است دولت قیمت خرید تضمینی گندم را افزایش دهد تا مجبور به واردات نشود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید