Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل بانک کشاورزی در گفت‌وگو با «ایانا»

بار مالی، نقطه مبهم امهال وام کشاورزان

به محض رفع ابهامات این مصوبه را اجرایی می‌کنیم

روح‌الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی درباره دلایل اجرایی نشدن مصوبه امهال وام‌های کشاورزان از سوی بانک‌ها به خبرنگار سیاسی «ایانا» گفت: این مصوبه ابهاماتی دارد که باید رفع شود.

بار مالی، نقطه مبهم امهال وام کشاورزان

او بار مالی را از جمله ابهامات اجرایی نشدن این مصوبه ذکر کرد و افزود: بانک مرکزی و سازمان برنامه‌وبودجه باید نسبت به رفع  ابهامات این مصوبه اقدام کنند.

به گفته خدارحمی؛ در این مصوبه بخشودگی سود، کارمزد و جرایم وام‌های سررسید شده خسارت ‌دیدگان بخش کشاورزی ناشی از مخاطرات طبیعی ذکر شده اما مشخص نشده است که این بخشودگی دقیقا برای چه زمانی است.

مدیرعامل بانک کشاورزی این را هم گفت که تضمین‌نامه دولت برای بخشودگی سود و جرایم خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی برای زمان آینده بوده است اما برخی معتقدند که سودهای قبلی نیز باید مد نظر قرار گیرد.

خدارحمی همچنین این را هم متذکر شد: هزینه‌هایی مثل بخشودگی سود جزء درآمد شناسایی شده است بنابراین باید از سوی دولت پرداخت شود.

این مقام بانکی با اشاره به‌اینکه ما این موضوع را به بانک مرکزی منعکس کرده‌ایم و بانک مرکزی نیز آن را به دولت انعکاس داده است، گفت: دولت باید دراین باره  تصمیم‌گیری کند.

او با تاکید براینکه هم‌اکنون در حال پیگیری با بانک مرکزی و سازمان برنامه برای رفع این مشکل هستیم، توضیح داد: وزارت جهاد کشاورزی نیز باید این موضوع را پیگیری کند.

خدارحمی با تاکید براینکه به محض رفع ابهامات این مصوبه را اجرایی می‌کنیم،گفت: این مصوبه قبلا برای اجرا ابلاغ شده بود اما آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی به آن ایراداتی گرفتند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید