Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با ایانا خبر داد:

پیگیری کمیسیون کشاورزی برای افزایش نرخ گندم

باید شورای اقتصاد افزایش قیمت خرید تضمینی گندم را بپذیرد

نماینده مردم سپیدان معتقد است باید بر قیمت پایه گندم 300 تومن افزوده شود تا برای کشاورزان به‌صرفه باشد.

پیگیری کمیسیون کشاورزی برای افزایش نرخ گندم

سید علاءالدین خادم، عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایانا در خصوص میزان افزایش قیمت خرید تضمینی گندم گفت: «گندم یک کالای استراتژیک است و باید انگیزه کاشت و تولید آن فراهم شود.»

او با اشاره به بالا رفتن قیمت نهاده‌ها خاطرنشان کرد: «بالا رفتن قیمت نهاده‌ها موجب شده این محصول هزینه‌بر باشد. درنتیجه باید حداقل بر قیمت پایه 300 تومان اضافه شود تا برای کشاورز به‌صرفه باشد.»

عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: «سال گذشته بالا نرفتن قیمت خرید گندم موجب ناراحتی کشاورزان شد. باید قیمت افزایش پیدا کند تا انگیزه‌ای برای کشاورزان باشد.»

خادم افت تولید را یکی از آفت‌های بالا نرفتن قیمت خرید تضمینی گندم دانست و اظهار داشت: «اگر تولید کم شود مجبور به واردات گندم می‌شویم که این در تضاد با اقتصاد مقاومتی و خودکفایی محصولات استراتژیک همچون گندم است.»

عضو کمیسیون کشاورزی پیشنهاد داد: «‌ با توجه به وقایع موجود و با توجه به هزینه افزایش کشت، باید شورای اقتصاد افزایش قیمت خرید تضمینی گندم را بپذیرد.»

خادم در پایان با اشاره به بررسی موضوع در کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: «در این خصوص کمیسیون کشاورزی جلساتی با وزیر جهاد کشاورزی و سازمان برنامه‌وبودجه گذاشته است و پیگیر موضوع است. چراکه باید هر چه زودتر تصمیمی برای رضایتمندی کشاورزان گرفته شود.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید