Iranian Agriculture News Agency

میرزایی‌نیکو:

​لوایح چهارگانه موجب باز شدن فضاهای دیپلماسی تجاری می‌شود

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:‌ فکر نکنیم با تصویب CFT همه‌چیز گل‌وبلبل خواهد شد. لوایح چهارگانه موجب باز شدن فضاهای دیپلماسی تجاری می‌شود.

​لوایح چهارگانه موجب باز شدن فضاهای دیپلماسی تجاری می‌شود

به گزارش ایانا به نقل از ایلنا، قاسم میرزایی‌نیکو،‌ درباره تصویب CFT و تأثیر آن روی شرایط اقتصادی و معیشتی کشور گفت: معتقدم تصویب این لوایح برای مسائل اقتصادی و باز شدن فضاهای دیپلماسی تجاری کاملاً مثبت و تأثیرگذار است.

نماینده مردم دماوند در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که عده‌ای معتقد هستند حتی علیرغم تصویب این لوایح با شروع موج جدید تحریم‌ها در انتهای آبان قیمت ارز که کاهش پیداکرده است به‌یک‌باره افزایش پیدا می‌کند آیا این گمانه‌زنی‌ها درست است یا خیر، عنوان کرد: این معاهده بین‌المللی است، FATF چهار لایحه زیرمجموعه دارد که با یکدیگر کارکرد پیدا می‌کند.

میرزایی‌نیکو تشریح کرد: هنگامی‌که در لیست سیاه قرار بگیریم همین کار قانونی را هم نمی‌توانیم انجام دهیم، احساس مخالفان لایحه این بود ما با تصویب آن به اشخاص و یا شرکت‌هایی که پول می‌دهیم، نمی‌توانیم یک ریال هم بدهیم!

وی تأکید کرد: به نظر من در پی این لایحه فضای بسیار خوبی برای مسائل اقتصادی رقم می‌خورد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر این‌که با تصویب CFT جامعه انتظار دارد که مشکلات ارزی و سایر مشکلات معیشتی حل شود، عنوان کرد: نباید توقع داشته باشیم تأثیری آنی در بازار ارز و سایر مسائل اقتصادی داشته باشد زیرا مشکلات ما فقط اقتصادی و بالا رفتن ارز نیست.

وی تأکید کرد: این‌که فکر کنیم همه‌چیز گل‌وبلبل خواهد شد چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد آن‌هم به دلیل مشکلات اساسی دیگری که داریم؛ طبیعتاً تا وقتی معضلاتی وجود دارد نمی‌توانیم برخی مشکلات را حل کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید