Iranian Agriculture News Agency

طرح استیضاح وزیر صنعت به هیات رییسه مجلس ارائه شد

یک عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت که به دلیل حضور نیافتن شریعتمداری در نشست کمیسیون صنایع، طرح استیضاح او امروز به هیات رئیسه مجلس ارائه شده است.

طرح استیضاح وزیر صنعت به هیات رییسه مجلس ارائه شد

به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، اکبر ترکی اظهار داشت: قرار بود جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن در مورد تقاضای استیضاح محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور وی برگزار شود، ولی شریعتمداری در جلسه امروز حضور نیافت.

او افزود: به دلیل این که محمد شریعتمداری در جلسه امروز کمیسیون حاضر نشد، طراحان استیضاح به این جمع‌بندی رسیدند که نامه استیضاح وزیر برای رسیدگی به هیات رییسه مجلس تقدیم شود.

نماینده مردم فریدن در مجلس ادامه داد: برخی ها می گویند شریعتمداری از سمت خود استعفا داده و دولت می خواهد وی را به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی کند، در این صورت تقاضای استیضاح شریعتمداری منتفی می شود ولی اگر وی به عنوان وزیر کار معرفی نشود، استیضاح روند قانونی خود را طی می‌کند.

نبود کنترل و مدیریت بازار که منجر به افزایش بی رویه قیمت ها شده، حمایت نکردن از تولید داخلی که باعث تعطیلی یک هزار واحد صنعتی و صنفی تولیدی شده، اجرا نشدن مصوبه دولت در فروردین 97 برای اجرای کامل شناسه رهگیری کالا در فرصت دو ماهه که موجب هدر رفت میلیاردها دلار ارز 4200 تومانی شده، وجود فساد و رانت در واردات خودرو، ثبت سفارش برای دریافت ارز، نبود نظارت بر نحوه ثبت نام، خرید خودرو در داخل و بهم ریختگی بازار خودروی داخلی از محورهای این استیضاح است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید