Iranian Agriculture News Agency

ترزا می: توافق هسته‌ای باید حفظ شود

نخست‌وزیر انگلیس با بیان این‌که ایران به برجام پایبنده بوده است، گفت: تمام طرف‌های توافق هسته‌ای بر این باوریم که این توافق باید حفظ شود.

ترزا می: توافق هسته‌ای باید حفظ شود

به گزارش ایانا، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس نیوز، تاکید کرد که به اعتقاد وی ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای پایبند بوده است و توافق باید به قوت خود باقی بماند.

ترزا می افزود: طبق آن چیزی که می‌بینیم باور داریم که ایران به تعهداتش عمل می‌کند. برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) باید حفظ شود. موضوع پایبندی ایران به این توافق چیزی است که من نظری متفاوت از رئیس‌جمهور ترامپ دارم.

 وی همچنین گفت: ما با آمریکا در این مورد که دیگر جنبه‌هایی در رفتار ایران وجود دارد که باید به آنها نیز رسیدگی کرد، موافق هستیم. همچون موشک‌های بالستیک و عملکرد ایران در منطقه. اینها موضوعاتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه خاطرنشان کرد: اما ما باید اطمینان داشته باشیم که توافق هسته‌ای به قوت خود باقی می‌ماند تا مانع از دستیابی آنها به سلاح هسته‌ای شود. ما بر این باوریم که توافق باید حفظ شود و دیگرانی که در رسیدن به این توافق دخیل هستند هم بر این باورند که توافق هسته‌ای باید حفظ شود.

بنابر گزارش سی‌بی‌اس، حفظ توافق هسته‌ای به این معنی است که انگلیس و دیگر امضاکنندگان آن، از تحریم‌های آمریکا علیه ایران پیروی نخواهند کرد و شرکت‌های آنها نیز به تجارت با تهران ادامه خواهند داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باوجود مخالفت سایر کشورها، به‌ویژه دیگر طرف‌های توافق در ماه مه با اعلام خروج از توافق هسته‌ای گفت که تحریم‌ها علیه ایران را بازمی‌گرداند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید