Iranian Agriculture News Agency

لاریجانی:

خوداتکایی تنها راه پیشرفت نیروهای مسلح است

رئیس مجلس شورای اسلامی، خودکفایی نیروهای مسلح را یکی از ویژگی‌های مهم آن‌ها برشمرد و گفت: تجربه هشت سال دفاع مقدس نشان داد اتکا به خود تنها راه پیشرفت نیروهای مسلح است.

خوداتکایی تنها راه پیشرفت نیروهای مسلح است

به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، «علی لاریجانی»، در آیین «رژه ملی اقتدار خلیج‌فارس» و آغاز هفته دفاع مقدس در بندرعباس به سالروز حمله رژیم بعث عراق به خرمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: صدام تصور می‌کرد می‌تواند با ارتش خود و بهره‌مندی از حمایت‌های خارجی ملت ایران را به‌زانو درآورد و بدون اشغال بخشی از خاک کشور را تصرف و نظام جمهوری اسلامی ایران را تسلیم اراده خود کند.

او ابزار داشت: صدام اگرچه خسارت‌های سنگینی بر ملت ایران و عراق وارد کرد اما به هیچ‌یک از اهداف خود نرسید و امروز اثری از صدام و ارتش بعث او نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: صدام حسین با شعارهای جاهلی پیش از اسلام سعی در تحریک عرب‌ها ضد جمهوری اسلامی ایران داشت درحالی‌که فراموش کرد مردم ایران باهم متحد و یکپارچه هستند.

لاریجانی با اشاره به این‌که ملت ایران در طول تاریخ زندگی مسالمت‌آمیز داشته‌اند و امروز نیز با ملت و دولت‌های مختلف پیوندهای صمیمانه‌ای دارد، بیان داشت: نیروهای مسلح ایران امروز قدرتمندتر از همیشه آماده دفاع از ملت و کشور است، این قدرت اهدایی هیچ دواتی نیست و نتیجه مقاومت ملت و رهبری‌های هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب است.

مردم‌داری رکن اصلی شکل‌گیری نیروهای مسلح در ایران

او به اصول صحیح پایه‌گذاری نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: ارکان اصلی شکل‌گیری نیروهای مسلح در انقلاب مردم‌داری است که ذاتی ایران دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، مکتبی بودن در اصل 144 قانون اساسی و اصل 150 را که نگه‌داری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است را بر عهده سپاه پاسداران دانست و افزود: تجربه جنگ نشان داد اتکا به خود تنها راه پیشرفت نیروهای مسلح است و فداکاری‌های نیروهای مسلح همیشه در ذهن‌ها باقی می‌ماند.

لاریجانی ادامه داد: به این دلایل ایران نیروهای مسلحی در اختیار دارد که توان ایستادگی در برابر هر قلدر مستی دارد و آماده است به ملت‌های مظلوم یاری برساند.

رئیس مجلس افزود: آمریکایی‌ها شبانه‌روز تلاش می‌کند که کشورهای منطقه و همسایه را از ایران بترساند و با تبلیغات گسترده سعی دارد مقام‌های کشورهای منطقه را نسبت به ایران نگران کند.

او خطاب به سران کشورهای حوزه خلیج‌فارس گفت: آمریکا و ترامپ خیرخواه ما و شما نیستند، نیت آن‌ها شیطانی است، این‌ها دشمنان اسلام و مسلمانان هستند و به دنبال غارت ثروت شما هستند.

دولت‌های منطقه جلوی زیاده‌خواهی‌های آمریکا بایستند

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ترامپ و پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور فقط به دنبال کسب تجارت و چپاول کشورها هستند، دولت امریکا، اسراییل را انتخاب کرده و برای عرب‌ها و فلسطینیان ارزشی قائل نیستند و هدفشان فقط رشد اسراییل است.

لاریجانی افزود: اگر کشورهای منطقه دچار غفلت شوند آمریکا همه کشورهای غفلت زده را به خاک سیاه خواهد نشاند لذا همه دولت‌های منطقه باید جلوی زیاده‌خواهی‌های آمریکا بایستند.

او در این زمینه به تهدید سه روز پیش ترامپ نسبت به کشورهای منطقه اشاره کرد و یادآور شد: قدر جمهوری اسلامی ایران را بدانید، زیرا آمریکا اگر فرصت بیابد همه شمارا به پابوس اسراییل خواهد برد و سربازان آمریکایی را بر جای آن‌ها مستقر می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: آمریکا می‌گوید خیرخواه و همراه ملت ایران است اما با جنگ اقتصادی ضد ملت ایران برخاسته است و مثل تروریست‌ها عمل می‌کند، درواقع آمریکا امروز نوعی تروریست پروری را رهبری می‌کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ملت ایران یک ملت عاشورایی است و در مکتب امام حسین (ع) تربیت‌شده و زیر باز ذلت نخواهد رفت.

او ادامه داد: ملت‌های مسلمان باهم برادرند و خلیج‌فارس، خلیج دوستی و برادری میان ما و شماست و نباید اجازه دهیم آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس ماجراجویی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما حساب کشورهای منطقه را از آمریکا جدا می‌کنیم اما در پاسخ به اقدام‌های بی‌خردانه آن‌ها رهایشان نمی‌کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید