Iranian Agriculture News Agency

هدف از حمله به کنسولگری ایران در بصره از زبان بهرام قاسمی

می‌خواستند به روابط تهران_بغداد آسیب بزنند

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تعرض هفته گذشته به کنسولگری ایران در بصره گفت: هدف از حمله به کنسولگری ایران در بصره آسیب به روابط تهران_بغداد بود که ناکام ماند.

می‌خواستند به روابط تهران_بغداد آسیب بزنند

به گزارش ایانا؛‌ بهرام قاسمی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سئوالی در رابطه با آتش کشیده شدن کنسولگری ایران در بصره و حمله به سفارتخانه کشورمان در فرانسه گفت:در هر دو مورد مواضع خود را بیان کردم، من شخصا تصورم این است که ارتباط مستقیمی بین دو حادثه وجود ندارد.

قاسمی ادامه داد: حمله کنسولگری کشورمان دربصره توسط عناصر مشخص و وابسته صورت گرفته بود که به کشور‌های فرامنطقه تعلق داشتند. هدف از این حمله این بود که باتوجه به وضعیت فعلی عراق به روابط میان دوکشور آسیب بزنند. اما از آنجا که شناختشان نسبت به روابط دوکشور کم بود در این مسیر ناکام بودند.

وی افزود: درمورد حمله به سفارتمان در پاریس هم این اقدامات  ناکام بود.اعتراض لازم به دولت فرانسه انجام دادیم و آن‌ها قول‌هایی را برای تمهیدات بیشتر دادند.

سخنگو وزارت امور خارجه در رابطه با اینکه سخنان ظریف مبنی بر افزایش در صد غنی سازی ایران، به سمت تهدید اروپایی‌ها پیش رفته است، گفت: با این برداشت موافق نیستم در حوزه دیپلماسی می‌توان مواضع متفاوتی اتخاذ کرد. سخنان دکتر ظریف دقیق، صحیح و با درایت است. این مراحل را طی خواهیم کرد و در انتها نتایج را خواهید دید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید