Iranian Agriculture News Agency

رحیمی جهان‌آبادی:

پایبندی به برجام برای ایران امتیاز است

لزوم پیگیری حقوقی نقض قطعنامه شورای امنیت از سوی ترامپ

عضو فراکسیون امید مجلس اعتقاد دارد ایران می‌تواند نسبت به نقض آشکار برجام و همچنین نقض قطعنامه شورای امنیت از سوی آمریکا اقدام به طرح شکایت در دعاوی بین‌المللی کند.

پایبندی به برجام برای ایران امتیاز است

به گزارش ایانا به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان‌آبادی، با اشاره به اینکه مهر تأیید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای برای دوازدهمین بار متوالی بیانگر جدی بودن کشورمان در مواجه با معاهده‌های بین‌المللی است، گفت: درواقع شفاف بودن و قانونی بدون فعالیت‌های هسته‌ای ایران به معنای پایبندی به برجام است.

ضرورت پیگیری حقوقی نقض قطعنامه شورای امنیت از سوی ترامپ

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر این اساس ایران می‌تواند نسبت به نقض آشکار برجام و همچنین نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از سوی ایالات‌متحده اقدام به طرح شکایت در دعاوی بین‌المللی مانند دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه کند.

او با اشاره به اینکه شکایت از آمریکایی‌ها می‌تواند بازتاب خوبی از تناقض‌های رفتاری آمریکایی‌ها را به دنیا نشان دهد، ادامه داد: بنابراین اگر حکمی علیه ایالات‌متحده در لاهه صادر شود، ایران می‌تواند نسبت به دریافت خسارت و غرامت اقدام کند.

شکایت علیه آمریکا اتهامات مطرح‌شده در خصوص ایران را خنثی می‌کند

این نماینده مردم در مجلس دهم بابیان اینکه کارنامه آمریکایی‌ها سرشار از نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی است، اظهار کرد: دراین‌بین اگر طرح شکایت نسبت به نقض آشکار برجام و نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از سوی ایالات‌متحده انجام شود به همگان اعلام می‌شود که تمام اتهاماتی که درگذشته به سمت کشورمان نشانه گرفته‌شده بود دروغ محض است.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید یادآور شد یکی از قوی‌ترین تیم‌های حقوقی کشورمان در لاهه مستقر است لذا به نظر می‌رسد معاونت حقوقی ریاست جمهوری و وزارت خارجه باید با ارائه امکانات و کارشناسان خبره جدید، زمینه طرح شکایت‌های متعدد با موضوعات مختلف نسبت به ایالات‌متحده را فراهم کنند.

فشار افکار عمومی ابزاری برای عقب راندن ترامپ از مواضع ظالمانه است

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها هرچند در دنیا قلدری می‌کنند اما در مواجه با افکار عمومی آسیب‌پذیر هستند لذا اگر افکار عمومی تحریک شود، دولت این کشور تحت‌فشار قرار می‌گیرد؛ به‌عنوان‌مثال خروج آمریکا از جنگ ویتنام بر اساس فشار افکار عمومی این کشور رخ داد.

به گزارش ایانا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرد ایران از چارچوب «محدودیت‌های اصلی» اعمال‌شده در توافق سال 2015 با گروه پنج به‌علاوه یک‌بر فعالیت‌های هسته‌ای خود خارج نشده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید