Iranian Agriculture News Agency

سخنگوی وزارت خارجه:

آغاز فعالیت مجدد کنسولگری ایران در بصره

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت کنسولگری ایران در بصره و فعالیت مجدد آن، گفت: بعد از حادثه تلخ حمله به کنسولگری ایران در بصره که با محکومیت تعداد بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و غیرسیاسی عراق همراه شد ، دیپلمات‌های ایرانی بلافاصه در ساختمان مناسب جدیدی مستقر شدند و فعالیت خود را در این مکان آغاز کرده‌اند.

آغاز فعالیت مجدد کنسولگری ایران در بصره

به گزارش ایانا ؛ قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: زوار ایرانی شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی در عراق برای دریافت روادید ریال پرداخت خواهند کرد.

او در پاسخ به سوالی در ارتباط با سرانجام مذاکرات ایران و عراق در ارتباط با نحوه پرداخت هزینه روادید اربعین حسینی از سوی زائران ایرانی شرکت کننده در این مراسم در عراق، اظهار کرد: با تلاش و پیگیری‌های دیپلماتیک وزارت امور خارجه و دیگر ارگان‌های ذی‌ربط از جمله سازمان حج و زیارت در نهایت دو کشور ایران و عراق تفاهم کردند که زوار ایرانی، این هزینه را به صورت ریال پرداخت کنند.

به گفته قاسمی، در چارچوب توافق صورت گرفته در نهایت سازمان حج و زیارت هزینه روادید زوار ایرانی را از طریق مکانیزم‌های خاص بانکی با طرف عراقی تسویه خواهد کرد.

روز جمعه تعدادی از معترضان عراقی در بصره در اقدامی مشکوک و خرابکارانه وارد کنسولگری ایران در بصره شدند و این کنسولگری را به آتش کشیدند . این حادثه با اعتراض و محکومیت گسترده مقامات ایرانی و عراقی همراه شد .

بر اساس این گزارش ساختمان قبلی کنسولگری ایران در بصره ، ساختمان استیجاری بود و مالکیت آن به دولت ایران تعلق نداشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید