Iranian Agriculture News Agency

مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد:

لوایح مربوط به FATF را رد نکردیم

اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه‌ای، در خصوص برخی گمانه زنی ها و برداشت ها پیرامون نظرات ابلاغی هیات عالی نظارت مجمع توضیحاتی ارائه کرد.

لوایح مربوط به FATF را رد نکردیم

به گزارش ایانا؛  در این اطلاعیه آمده است: هیات عالی نظارت مرکب از پانزده نفر از اعضای منتخب دوره جاری مجمع تشخیص مصلحت ، به منظور اعمال نظارت بر حسن اجرای سیاستهای کلی نظام تشکیل شده است و از جمله روالهای این هیات بررسی انطباق و عدم مغایرت طرح ها و لوایح با سیاست های کلی ابلاغی در حوزه های مختلف است.

با عنایت به برخی گمانه زنیها ، برداشتها و اظهار نظر ها در فضای رسانهای و برای تنویر افکار مردم شریف و مزید آگاهی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و اعضای محترم هیات دولت، تاکید میگردد :

ابلاغ مصوبات هیات عالی نظارت مجمع به شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، به معنای رد لوایح و یا طرح ها نیست ، و این هیات پس از احصاء موارد مغایرت یا عدم انطباق ، در قالب یک تعامل مطلوب ، با برگزاری نشست های مشترک با کمیسیون های مجلس محترم شورای اسلامی ، اصلاح طرح ها و لوایح را به نحوی که منطبق بر سیاست‌های کلی نظام باشد دنبال می کند.

بنابراین گمانه زنی‌ها و انتشار اخباری مبنی بر رد لوایح مجلس شورای اسلامی در هیات عالی نظارت، برداشتی نادرست از این فرایند قانونی و گردش‌کار معمول در چارچوب وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید