Iranian Agriculture News Agency

توضیح وزیر علوم درباره حکم بورسیه ها در دیوان عدالت اداری

استنکاف و عدم توجه به قانون را قبول نداریم

منصور غلامی وزیر علوم با ارائه توضیحاتی درباره حکم بورسیه در دیوان عدالت اداری گفت: ما قطعا استنکاف و عدم توجه به قانون را قبول نداریم و حکم دیوان اجرایی می‌شود.

استنکاف و عدم توجه به قانون را قبول نداریم

به گزارش ایانا؛‌  غلامی در حاشیه نشست روسای دانشگاه های کشور که در دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاری است در پاسخ به  مهر درباره حکم دیوان عدالت اداری درباره بورسیهها گفت: در بحث بورسیهها دو نکته داریم؛ یک اینکه اعتقاد داریم احکام قضایی وقتی نهایی میشوند لازم الاجرا هستند اما یک نگاه هم داریم که در بحث تعیین صلاحیتهای علمی احیانا فردی به دلیل عدم تایید صلاحیت علمی برای یک شغل از جمله استادی دانشگاه تشخیص داده نمیشود لذا نباید به حکم قضایی کشیده شود زیرا یک بررسی علمی و تخصصی است.

وی افزود: امیدواریم از این به بعد  دیوان عدالت اداری در رابطه با تایید صلاحیت علمی ورود پیدا نکند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: برای تایید صلاحیت علمی افراد، هیات جذب زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته و فعالیت میکند و مواردی که هست را به شکل قانون حل و فصل میکند البته ما قطعا استنکاف و عدم توجه به قانون را قبول نداریم و حکم دیوان اجرایی میشود.

وی درباره حکم دانشجویان نیز گفت: در حال پیگیری هستیم، نتایج خوبی در این رابطه گرفتهایم که امیدواریم در روزهای آینده نتایج از طرف دانشجویان و یا به شکل دیگر اطلاع رسانی شود. قوه قضاییه در این رابطه همکاری بسیاری خوبی با ما داشت نگرانی جدی در این زمینه وجود ندارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید