Iranian Agriculture News Agency

محمدرضا باهنر:

هیچ کس حق ندارد پشت دولت را خالی کند

محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیچ کس حق ندارد پشت دولت را خالی کند‌؛ دولت امروز در میدان است و باید پشتوانه داشته باشد.

هیچ کس حق ندارد پشت دولت را خالی کند

 

به گزارش ایانا؛  باهنر در نشست تخصصی «جمهوری اسلامی ایران - سرمایهها و چالش‌ها» با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان افزود: باید گروه‌ها، جناح‌ها ، احزاب ، پژوهشگران ونخبگان پشتوانه دولت باشند.

وی گفت: نکته دیگراین که کار موازی با دولت نباید انجام گیرد. البته بعضی‌ها کار موازی را به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تعبیر کردند و بعضیها گفتند الان زمان عادی نیست و باید وضعیت فوقالعاده اعلام کرد. بعضیها روی این طبل میکوبیدند که شورای انقلاب و چیزهای دیگر میخواهیم. نه اصلا این خبرها نیست و مشکلی در کشور وجود ندارد .

باهنر به افزایش تورم و مسایل سیاسی و اقتصادی در دوره دوم ریاست جمهوری در برخی دورهها اشاره کرد وافزود : در دوره دوم مرحوم آیت الله هاشمی در سال 74 رکورد 49.5 درصدی تورم را زدیم. در دوره اول خاتمی بحثها عمدتا سیاسی بود، قتلهای زنجیرهای، بود ولی در دوره دوم ایشان مقداری کارهای اقتصادی رونق پیدا کرد و تورم کمتری داشتیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد : در دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد دلار 1200تومانی شد 3500 تومان و دوره دوم دولت روحانی هم دلار 3500 تومانی شد 11 هزارتومان، یعنی این ژن ترکیدن تورم در اقتصاد ما مثل یک ژن ماندگار شده است. بنابراین از این جهت خیلی فرقی نمیکند احمدی نژاد، یا روحانی و یا هاشمی رئیس جمهور باشند البته به این معنا نیست که قصور و غفلت نکردیم.

وی تاکید کرد: بسیاری از مشکلات کشور در داخل قابل حل است مشروط بر این که تصمیمات مدبرانه و شجاعانه در کشور وجود داشته باشد و بعضی از ما خصولتیها و دولتیها مثل بختک روی بنگاههای اختصاصی نیفتیم و آنها را رها کنیم و بگذاریم مردم هم به میدان بیایند .

باهنر یادآور شد: من نگرانم که رکورد59.5 درصد تورم دولت مرحوم آیت الله هاشمی را بزنیم البته امیدوارم این اتفاق نیفتد و این رکورد بنام آقای هاشمی بماند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسان با بیان اینکه سال گذشته تقریبا100 هزار سرمایه بین 5 میلیون تا 500 میلیون در کشور آزاد شد،گفت: مردم پول خود را در صندوقهای مالی و اعتباری پس انداز کرده بودند اما بعضی این صندوقها از روی ناکارآمدی و بعضیها به خاطر سوء استفاده ورشکسته شدند.

باهنر خاطرنشان کرد: معتقدم دولتمردان اگر مستقیم و یا غیرمستقیم برای حل مشکلات اقتصادی کشور دنبال راه حل سیاسی هستند راه را اشتباه رفتهاند. مشکلات اقتصادی ما امروز راه حل اقتصادی دارد چرا که ما ظرفیت ها ونیروهای توانمندی در اختیار داریم.باید چرخ‌های اقنصاد کشور روغن کاری شود تا اصطکاکها کم شود ،سینهها باز شود یعنی اگر کارآفرین مراجعه کرد کارش را زود انجام دهیم .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید