Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه:

تحقیق و تفحص از مجلس برخلاف قانون بر زمین‌مانده است

طرح شفافیت آرا و فعالیت نمایندگان، افراد بی‌نظم و دونبشی را رسوا می‌کند

نماینده مردم شاهین‌شهر درباره طرح شفافیت فعالیت نمایندگان گفت: این طرح بسیار کمک می‌کند نمایندگانی که دونبشی و دو نقشی و بی‌نظم هستند رسوا شوند و مردم آن‌ها را بشناسند.

تحقیق و تفحص از مجلس برخلاف قانون بر زمین‌مانده است

به گزارش ایانا به نقل از ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی، درباره طرح شفافیت فعالیت نمایندگان و تأثیر آن بر روند کار مجلس شورای اسلامی، گفت: این طرح بسیار مهم است ۲۰۰ نماینده آن را امضا کرده‌اند و باید دید که چگونه پیش می‌رود.

نماینده مردم شاهین‌شهر یادآور شد: تاکنون بنده و آقایان فتحی و ذوالنور طرح‌هایی در خصوص شفافیت آرا و فعالیت نمایندگان ارائه کرده‌ایم که هر سه در یک راستا هستند و می‌توانند مکمل یکدیگر باشند. معتقدم این مباحث باید به نحوی مطرح شود که مجلس از وضعیت کنون رهایی یابد.

او با اشاره به رفتار نمایندگان در صحن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاکنون ۲۱۳ جلسه علنی در صحن مجلس برگزارشده است و ما نماینده‌ای داریم که در ۱۵۷ جلسه با تأخیر حاضرشده است، یا حدود ۳۰ نفر از نمایندگان هستند از ۱۰۰ روز هم بیشتر با تأخیر در جلسات شرکت کرده‌اند.

این عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه خاطرنشان کرد: وقتی رأی‌گیری در صحن برگزار می‌شود ۴۰ تا ۵۰ نفر در رأی‌گیری شرکت نمی‌کنند! ما ۲۹۰ نفر نماینده داریم که در هر جلسه حدود ۷۰ الی ۸۰ نفر غایب هستند، این‌ها کجا هستند؟ مگر چند روز مرخصی می‌توانند داشته باشند؟ چند روزبه مأموریت می‌روند؟

او ادامه داد: کمیسیون‌ها قاعدتاً باید از ساعت ۱۴ یا ۱۴: ۳۰ آغاز شوند و طبق قانون باید ۲۳ نفر در آن حضورداشته باشند، از هر کمیسیون به‌طور میانگین ۳ الی ۴ نفر غایب هستند؛ این‌ها کجا هستند؟ چرا با مردم این‌گونه می‌کنند؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که یک رأی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد، گفت: گاهی اوقات یک طرح نباید رأی بیاورد که مشاهده می‌کنیم رأی می‌آورد در مقابل یک طرح باید رأی بیاورد که به دلیل نبود نماینده‌ها در صحن رأی نمی‌آورد.

این عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه تأکید کرد: اگر شفافیت وجود داشته باشد این افراد رسوا می‌شوند، عدم شفافیت باعث تضییع حقوق مردمی است که با هزاران امید و آرزو یک نفر را به‌عنوان نماینده خودشان تعیین کردند، اما خبر ندارند که نماینده‌شان در مجلس نیست و مرتب تأخیر دارد.

حاجی دلیگانی بابیان اینکه این طرح بسیار کمک می‌کند افرادی که دونبشی و دو نقشی هستند و ظاهرشان با درونشان متفاوت است رسوا شوند، گفت: مردم باید این‌ها را بشناسند که بسیار برای انتخابات آینده می‌تواند تأثیرگذار باشد.

او در پاسخ به این سؤال که روند بررسی طرح تحقق و تفحص از مجلس شورای اسلامی چگونه پیش می‌رود، بیان کرد: این تحقیق و تفحص هم برخلاف همه قوانین بر زمین‌مانده، در کمیسیون بودجه به بهانه‌ای ۱۰ روز آن را به تعویق انداختند از آن تاریخ چندین روز می‌گذرد.

حاجی دلیگانی تأکید کرد: باید تحقیق و تفحص را از خودمان شروع کنیم و یکی از این خود شروع کردن‌ها تحقیق و تفحص از مجلس است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید