Iranian Agriculture News Agency

خطیب جمعه تهران:

گران‌فروشی و احتکار خیانت به مردم است

امام‌جمعه موقت تهران گفت: رژیم آمریکا در حال جنگ با ما است، امّا گویا ما نمی‌دانیم در شرایط جنگ به سر می‌بریم.

گران‌فروشی و احتکار خیانت به مردم است

به گزارش ایانا، آیت‌الله محمّد امامی کاشانی، امام‌جمعه موقت تهران، در خطبه‌های نمازجمعه امروز(۱۶ شهریور) تهران با اشاره به اهمیت اقتصاد و کشاورزی و تولید در اسلام گفت: اگر تولید و کشاورزی ضربه بخورد، دین ضربه می‌خورد. 

وی با بیان اینکه اگر کشاورزی و تولید در جامعه از بین برود، دین از بین آن جامعه می‌رود، تصریح کرد: وقتی تولید و اقتصاد نباشد و دختر و پسر، ازدواج نکنند، اینجاست که نسل منقرض می‌شود و با انقراض و پایان نسل، انسانیت تباه می‌شود. 

آیت‌الله امامی کاشانی، وجود مفساد اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و افزود: این افراد باید پیدا شوند و به دست محکمه و دستگاه قضایی سپرده شوند تا به سزای اعمالشان برسند. البته یک محکمه الهی هم وجود دارد که محکمه خدا و روز قیامت است.

امام جمعه موقت تهران به وجود احتکار و گران فروشی اشاره کرد و تصریح کرد: وقتی پرسیده می‌شود چرا میوه گران است، دست‌اندرکاران می‌گویند که نسبت به اصل میوه مشکلی وجود ندارد، ولی یکباره گران شده است. این مقدار گران کردن و اقداماتی مانند احتکار، خیانت‌هایی است که در حق مردم روا می‌شود.

آیت‌الله امامی کاشانی، توصیه رهبر انقلاب مبنی بر انجام کار شبانه‌روزی برای حل مشکلات را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه خدا کند مسئولین به این توصیه رهبری عملی کنند، اظهار داشت: این فرمایش به معنای آن است که حل مشکلات، در کارِ یک روزه نیست، بلکه باید شبانه‌روز کار کرد.

وی با بیان اینکه رژیم آمریکا در حال جنگ با ما است، تصریح کرد: امّا ما گویا نمی‌دانیم در شرایط جنگ به سر می‌بریم. اهتمام و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از گران‌فروشی و احتکار و فضایی که ملت و مردم نجیب ما را گرفتار کرده، ضروری است. 

وی به سخنان رهبر معظّم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان درباره وجود جنگ روانی دشمن اشاره کرد و گفت: جنگ روانی دشمن، برای ایجاد التهاب در مردم ماست و می‌خواهند مردم را از نظام جدا کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: رئیس‌جمهور آلوده و بی‌خرد آمریکا می‌گوید روزی که وارد کاخ سفید شدم، گفتم تا چه زمان وقت می‌خواهیم که خاورمیانه را تسخیر کنیم. بحث، بحث تسخیر خاورمانیه است. خاورمیانه هم تنها ایران نیست و کشورهای دیگر اسلامی هم هستند که می‌خواهند به سراغ هر کدام به یک نحو بروند، امّا همان‌طور که چهل سال است به جایی نرسیدند، در این توطئه هم به جایی نمی‌رسند و امیدواریم که همین آقای ترامپ و نتانیاهو این آرزو را به زودی به گور ببرند.

وی با بیان اینکه در جنگ رسانه‌ای، در حال آلوده کردن فضا هستند، ادامه داد: مثلا به قوه مجریه که می‌رسند می‌گویند قوه مجریه چنین است و چنان. به قوه قضائیه که می‌رسند می‌گویند دانه‌درشت‌ها را ول کرده‌اند و به ریزها پرداخته‌اند. به مجلس که می‌رسند می‌گویند قانون چطور است و فلان. همینطور مردم را از سه قوه دور می‌کنند. این جنگ رسانه‌ای است.

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: درباره رهبر انقلاب هم اگر بخواهند خوب حرف بزنند می‌گویند رهبری حرف می‌زنند ولی حرف ایشان را گوش نمی‌دهند، پس باید با نظام جمهوری اسلامی خداحافظی کرد. این کاری است که دشمن روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند و تمام هم و فکرش را روی این گذاشته که این موضوع را در اذهان جا بیاندازد.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه باید ویروس بدبینی را کنار گذاشت، اظهار داشت: ترامپ خبیث می‌گوید جمهوری اسلامی به خاطر اعتراض‌هایی که به عمل دولت می‌شود،  در حال سقوط است. ببینید دشمن چه برنامه‌ریزی دارد می‌کند. ای میوه‌فروشی که میوه را گران کرده ای! و این محتکری که کالاها را احتکار کرده‌ای! ببین با اقدام خود، چه ضربه‌ای به این کشور و به این نظام وارد می‌کنی. 

وی نزدیک بودن ماه محرم و عاشورای حسینی را مورد اشاره قرار داد و افزود:  همه ما، از مسئولان و مدیران گرفته تا دانشگاهیان و حوزه‌های عملیه و تجّار و کشاورزان باید از عاشورا  درس ایثار و فداکاری بگیریم.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه اگر راهی که رهبر معظبم انقلاب به ما نشان می‌دهند را بپیماییم، از این امواج متلاطم عبور خواهیم کرد، تصریح کرد: راه همان است که رهبرانقلاب نشان داده‌اند و اگر کسی بگوید غیر از این است، اشتباه کرده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید