Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر امور بین‌‌الملل وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با ایانا:

پیشرفت در همکاری‌های کشاورزی ایران و مغولستان

امضای موافقتنامه‌ همکاری‌های قرنطینه دامی با مغولستان درآینده‌ای نزدیک

هومن فتحی مدیر امور بین‌‌الملل وزارت جهاد کشاورزی درباره همکاری‌های ایران و مغولستان به خبرنگار سیاسی ایانا گفت: همکاری‌های ما با مغولستان در دو حوزه توسعه صادرات و واردات به ویژه در حوزه گوشت گرم و صادرات محصولات کشاورزی از مدت‌ها پیش آغاز شده است اما همکاری‌های مهم‌تر ما درحوزه‌های فنی و بخش کشاورزی است.

پیشرفت در همکاری‌های کشاورزی ایران و مغولستان

او حفاظت از نسل شتر دوکوهان را از دیگر همکاری‌های این دو کشور برشمرد و افزود: با توجه به خطر انقراض نسل شتر دوکوهان ، مغولستان منبع مناسبی برای تامین نژاد شتر دو کوهان است.برای همین نیز از مدتی قبل با مغولستان وارد مذاکره شده‌ایم و به نتایج خوبی برای پروژه‌‌های حفاظت از نسل شتر دو کوهان دست پیدا کرده‌ایم.

فتحی همچنین از امضای دو موافقت‌نامه برای طرح‌های حفاظت از منابع طبیعی خبرداد و گفت: موافقت‌نامه همکاری‌های دامپزشکی و قرنطینه دامی و تفاهم‌نامه همکاری در زمینه بیابان‌زدایی و توسعه منابع طبیعی از جمله این موافقت‌نامه‌ها بوده که آماده امضاء است.

او این را هم گفت که با توجه به همکاری‌های خوبی که در یکی دو سال گذشته با مغولستان شکل گرفته است ، هم شرکت‌های واردکننده مغولی به ایران آمده‌اند و هم شرکت‌های ایرانی صادراتی برای حضور دراین کشور تشویق شده‌اند. علاوه براین؛ در حوزه تجارت و صادرات محصولات کشاورزی داخلی نیز تحرک‌هایی ایجاد شده است.

فتحی، با بیان‌‌اینکه شرکت‌های ایرانی در مغولستان فعال هستند، گفت: چندین شرکت مغولی با ما درارتباط هستند و تاکنون رفت‌وآمدهایی نیز به ایران داشته‌اند.

این مقام مسئول با تاکید براینکه روابط این دو کشور طی  دو تا سه سال گذشته بسیار پیشرفت کرده است، گفت: حتی چندین هیئت از طرف مغولستان و ایران برای توسعه همکاری‌ها دربخش کشاورزی اعزام شده‌اند.

فتحی در پایان از امضای موافقتنامه‌ همکاری‌های قرنطینه دامی با مغولستان درآینده‌ای نزدیک خبرداد و گفت: با امضای این موافقتنامه روابط همکاری بین این دو کشور توسعه بیشتری خواهد یافت.  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید