Iranian Agriculture News Agency

وزیر کشور در جلسه بررسی آخرین وضعیت خشکسالی

پیگیری انتقال آب از دریای عمان توسط دستگاه های مسئول

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با تاکید بر ضرورت در اولویت قرار گرفتن موضوع آب شرب در سال 98 گفت: موضوع استقرار دستگاه های آب شیرین کن و همچنین انتقال آب از دریای عمان با اولویت توسط دستگاهی مسئول پیگیری شود.

پیگیری انتقال آب از دریای عمان توسط دستگاه های مسئول

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جلسه بررسی آخرین وضعیت خشکسالی کشور ظهر امروز  به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و جانشین رئیس شورای عالی مدیریت بحران در محل این وزارتخانه برگزار شد.

رحمانی‌فضلی در این جلسه با تاکید بر ضرورت ارائه پیشنهادات و روش های نوین جهت مقابله با وضعیت موجود خشکسالی و مصرف بهینه آب در کشور، اظهار داشت: انجام اقدامات فرهنگی به خصوص فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب در دستور کار دستگاه های متولی قرار گیرد تا بتوانیم به کمک مردم با وضعیت خشکسالی موجود مقابله کنیم.

وزیر کشور با تاکید بر ضرورت در اولویت قرار گرفتن موضوع آب شرب در سال 98 تصریح کرد: موضوع استقرار دستگاه های آب شیرین کن و همچنین انتقال آب از دریای عمان حتما با اولویت توسط دستگاهی مسئول پیگیری شود.

در این جلسه وزیران نیرو و جهاد کشاورزی گزارشی از آخرین وضعیت خشکسالی کشور همراه با پیشنهادات و راهکارهای خود را مطرح کردند.

همچنین در این جلسه نیز استانداران اصفهان، فارس، خراسان رضوی، بوشهر، یزد، خراسان جنوبی، خوزستان و هرمزگان گزارش از آخرین وضعیت منابع آبی استان خود ارائه کردند.

در این جلسه نیز نماینده سازمان برنامه و بودجه گزارشی درخصوص اعتبارات مصوب و تخصیص یافته به طرح‌های مربوط به حوزه آب ارائه کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید