Iranian Agriculture News Agency

عضو هیئت‌رئیسه مجلس تأکید کرد:

هیئت‌رئیسه اصراری برای اعلام وصول استیضاح وزرا ندارد

نماینده مردم قم تأکید کرد: هیئت‌رئیسه مجلس به دنبال استیضاح وزرا نیست و نمایندگان خارج از قانون کاری نمی‌کنند.

هیئت‌رئیسه اصراری برای اعلام وصول استیضاح وزرا ندارد

به گزارش ایانا به نقل از ایلنا، احمد امیرآبادی فراهانی، درباره اعلام وصول پی‌درپی استیضاح وزرای کابینه دوازدهم، گفت: طبق آئین‌نامه اگر نمایندگان استیضاح وزیری را تقدیم هیئت‌رئیسه کردند، بعد از گزارش کمیسیون و باگذشت یک هفته باید اعلام وصول شود؛ نمایندگان خارج از قانون کاری نمی‌کنند.

او در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در این شرایط کشور پیش‌بینی می‌شد پای وزرای اقتصادی به مجلس برای استیضاح کشیده شود اما مشاهده می‌کنیم که استیضاح وزرای غیراقتصادی هم اعلام وصول‌ می‌شود، بیان کرد: وزرای اقتصادی مانند آقای شریعتمداری در نوبت استیضاح هستند، این‌طور نیست که می‌گویید.

این عضو هیئت‌رئیسه مجلس تأکید کرد: این را باید از نمایندگانی که استیضاح را مطرح کرده‌اند بپرسید که چرا وزیری را استیضاح می‌کنند،‌ هیئت‌رئیسه طبق قانون اعلام وصول‌ها را انجام می‌دهد.

او خاطرنشان کرد: طبق عرف زمانی که استیضاح‌کننده درخواست را تحویل می‌دهند، گاهی مانند استیضاح وزیر نفت؛‌ خودشان می‌آیند و می‌گویند اعلام وصول نکنید، دست نگه‌دارید و یا پیگیری نمی‌کنند.

نماینده مردم قم در دهمین مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هیئت‌رئیسه اصراری برای اعلام وصول استیضاح وزرا ندارد این خود نمایندگان هستند که این ماجرا را پیگیری می‌کنند.

او در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر اینکه گفته می‌شود این روزها هر وزیری پایش به مجلس برسد استیضاح می‌شود آیا جو مجلس این‌گونه است، گفت: این بحث مطرح می‌شود و این‌گونه نیست که هر وزیری به مجلس بیاید حتماً استیضاح شود. بله البته نمایندگان به شوخی و یا جدی این حرف را می‌زنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید