Iranian Agriculture News Agency

واکاوی استیضاح وزرا در گفت‌وگوی ایانا با حسین کنعانی‌مقدم

مشکلات کشور با استیضاح حل نمی‌شود

صورت مساله را پاک نکنیم/ استیضاح پرهزینه‌‌ترین کار برای حل مشکلات کشور است

حسین کنعانی‌مقدم،فعال سیاسی درباره اهداف نمایندگان مجلس از استیضاح وزراء به خبرنگار سیاسی ایانا گفت:ظاهرا نمایندگان مجلس برای اینکه پاسخی برای ملت ندارند سعی می‌کنند با انجام استیضاح مشکلات مردم را حل کنند درصورتی‌که مسائل موجود اینگونه حل نمی‌شود.

مشکلات کشور با استیضاح حل نمی‌شود

به گفته کنعانی‌مقدم؛ در شرایطی که ما نیازمند یک انسجام داخلی در مدیریت  اجرایی کشور هستیم و وزارتخانه‌ها درگیر مسائل اقتصادی هستند و باید پاسخگوی مجلس و مردم باشند، شاهد جایگزینی وزراء هستیم در حالی‌که جایگزینی وزرای جدید عملا کارآیی خود را از دست داده است. چرا که تجربه نشان داده است وقتی وزرا جابجا می‌شوند تغییر چندانی در کشور اتفاق نخواهد افتاد و باید دو سال درگیر تغیر و تحولات باشیم و اصل ماجرا که حل مشکلات  کشور است عملا به فراموشی سپرده می‌شود.

او که مخالف استیضاح وزرا است، اضافه می‌کند: ظاهرا نمایندگان مجلس برای اینکه پاسخی برای ملت ندارند سعی می‌کنند با انجام استیضاح اعلام کنند که در حال حل مشکلات مردم هستند درصورتی‌که مشکلات موجود اینگونه حل نمی‌شود  و با این اقدام تنها صورت مساله را پاک می‌کنیم.

کنعانی‌مقدم با اشاره‌ به‌اینکه حل مشکلات کشور نیازمند دولتی قوی،چابک ، قدرتمند است، گفت: درعین حال همکاری مجلس و رفع موانع قانونی نیز در شرایط فعلی می‌تواند راه‌گشا باشد.

او با تاکید براینکه اکنون بیشتر نمایندگان چون نمی‌توانند پاسخ مردم را بدهند دست به اقدام انفعالی زده‌اند، درباره تبعات این استیضاح‌ها نیز توضیح داد: این استیضاح‌ها حق نمایندگان است اما اینکه در یک دولت، تعداد زیادی از وزراء را کنار بگذاریم ، با مشکل عدم ثبات مدیریتی در وزارتخانه‌هایی که کارشان حساس است روبرو می‌شویم. به‌عنوان مثال؛‌ وقتی وزیر کشور عوض می‌شود،‌ احتمالا 20 تا 30 استاندار نیز تغییر می‌کند. علاوه براین؛ فرمانداران وبخشداران نیز عوض می‌شوند و این تغییرات هزینه‌های زیادی دارد.

کنعانی‌مقدم با تاکید براینکه پرهزینه‌‌ترین کار برای حل مشکلات کشور استیضاح کردن است،گفت: کشور نیازمند  تحول است نه تغییر. معلوم نیست تغییر به نفع کشور است یا به ضرر آن. اما تحول همیشه به سمت رشد و تعالی حرکت می‌کند، پایدار است و هیجانی و احساسی نیست بلکه عقلایی است و زیربنابی کار می‌کند. علاوه براین؛ اثرات تحول، در دراز‌مدت است در حالی‌که تغییر عمدتا هیجانی و ناپایدار است و در مدت زمان کوتاهی امکان دارد اثر خود را از دست بدهد. بنابراین نیازمند تحول در کشور هستیم.

او اضافه کرد: دولت باید در چند بخش تحول ایجاد کند؛ اول اینکه نگاه و انگاره‌ها را نسبت به حل مشکلات کشورعوض کند. دوم اینکه کلید حل مشکلات را در اجرای اصل 44 قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی ببیند. سوم اینکه باور کند که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم واز نظر بسیج نیروها آماده باش اعلام شود .چهارم اینکه همه گروه‌ها ، جناح‌ها، تفکرات مختلف و نخبگان را به همدلی و همراهی دعوت کند تا مشکلات حل شود در غیراین صورت با این تغییرات هیجانی ، احساسی و زودگذر مشکلی حل نمی‌شود و شاید به مشکلات کشور اضافه شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید