Iranian Agriculture News Agency

شهربانو امانی فعال اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ایانا

آقای روحانی با آرامش سئوالات نمایندگان را پاسخ داد

شهربانو امانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایانا گفت: رئیس‌‌جمهور درجلسه دیروز مجلس سعی کرد با آرامش و تعامل سئوالات نمایندگان را پاسخ دهد.

آقای روحانی با آرامش سئوالات نمایندگان را پاسخ داد

شهربانو امانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به نحوه پاسخگویی آقای روحانی به سئوالات نمایندگان مجلس  گفت:کار بسیار خوب آقای روحانی، احترام به نمایندگان و حضور در مجلس برای پاسخگویی به پرسش آنها بود.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه آقای روحانی شخص اول اجرایی کشور است ،‌ این ملاحظه و توجه را داشتند که به دلیل شرایط فعلی کشور، با آرامش و بیان کلیات، مجلس را متقاعد  و گزارش عملکردی را در 5 حوزه ارائه کند.

به گفته امانی،  آقای روحانی درجلسه مجلس دو روش و مسیر داشت؛ یکی اینکه تمام همتش را به کار بگیرد و فضا را ملتهب‌تر کند و همانطور که رسانه‌ها نیز اعلام کرده بودند، از پشت پرده‌ها و ناگفته‌ها بگوید، اما آقای روحانی مسیر رو به بهبود و ریل‌گذاری که از سال 92 سکان اجرایی کشور را برعهده گرفته است، را انتخاب کرد.

او با بیان‌اینکه رئیس‌‌جمهور سعی کرد با آرامش و تعامل با مجلس سئوالات را پاسخ دهد، توضیح داد: طبیعتا با توجه به شرایط اقتصادی کشور و استیضاح وزیر اقتصاد،‌ رای دیروز مجلس برای سئوال‌کنندگان ومجلس حیثیتی بود. چون اگر گفته می‌شد از پاسخ رئیس‌جمهور قانع شدیم باید به افکار عمومی پاسخ می‌دادند که چرا رئیس‌جمهور را به مجلس کشاندید.

امانی با تاکید براینکه صحبت‌های دیروز آقای روحانی در مجلس ایجاد تعامل بیشتر بود، افزود: ایشان بدون هرگونه عصبانیتی سعی کرد تعامل را به کار گیرد و از خط اعتدال خارج نشود و در شرایط بسیار سخت امروز به تنهایی مثل روزی که برای تجدید میثاق با حضرت امام (ره) به مرقد رفته بودند، سعی ‌کرد اعتماد قلبی را در مردم ایجاد کند که نگران نباشند. در واقع ایشان  اعلام کردند که با تمام شرایط سخت مسیر را رو به آرامش برده و کشور را از گذرگاه سخت عبور خواهند داد.

او با اشاره به اینکه تمام تلاش ایشان این بود که خط اعتدال ، انصاف و اتحاد را در مجلس و دولت نشان دهد، گفت: بخش قابل نقد که ایشان هم اشاره‌ای  به آن داشتند این بود که آقای روحانی با بسیاری از نمایندگان به ویژه فراکسیون امید که در انتخابات سال گذشته در ستاد ایشان  بودند تعاملات لازم و نه کافی را دارد  بنابراین این نشان می‌دهد که آقای روحانی باید نگاهش در جلب توجه نمایندگان همراه و حامی دولت بیشتر باشد .

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه جلسه سئوال از رییس‌جمهور گزارش مجلس برای دغدغه‌های مهم اقتصادی بود که رئیس‌جمهور هم به آنها پاسخ داد، تاکید کرد: در واقع می‌توان گفت این مسابقه هیچ برنده‌ای نداشت.

او اضافه کرد: استیضاح دو وزیر و برکناری آنها توسط مجلس نشانگر این است که مخالفان آقای روحانی کمر همت بسته‌اند در ظاهر از ابزارهای قانونی استفاد کنند اما در عمق قضیه  به نوعی وقت دولت را صرف مسائل اینچنینی کنند.

امانی دربخش دیگر ی از صحبت‌هایش توضیح داد: مجلسی‌ها به ویژه فراکسیون امید این انتظار را که در جامعه هم ایجاد شده بود، داشتند که دولت  دوم آقای روحانی دولت قوی‌تر و محکم‌تری است اما اینکه نتوانست یا نگذاشتند موفق شود، بحث دیگری است اما انتظار این بود در یکسالگی دولت دوازدهم آقای روحانی کابینه را ترمیم کند که تنها در جایجایی رئیس کل بانک مرکزی خلاصه شد؛ هر چند عده‌ای از صاحب‌نظران معتقدند ساختار مشکل دارد و جابجایی افراد نمی‌تواند مشکلات ساختاری را اصلاح کند.

او همچنین تاکید کرد: انتظار حامیان دولت از آقای روحانی درارتباط با تغییر تیم اقتصادی دولت بود که آقای روحانی به هر دلیلی به آن تن نداد برای همین هم بخش مهمی از مجلسیان که حامی آقای روحانی بودند، هم رایی در استیضاح وزراء و رای به سئوالی دادند که امروز به رای نمایندگان گذاشته شد.

امانی در پایان گفته‌هایش درباره راه‌های پیش روی دولت گفت:  آقای روحانی به عنوان شخص اول اجرایی کشور و مجری قانون اساسی با توجه به شرایط کشور این فرض و اصل را برخود و هیئت دولت قائل است که به حفظ آرامش کشور کمک کند و مسئول این امر است؛‌ هر چند دیگران هم مسئولند اما فقط رئیس‌جمهور باید به مجلس پاسخ دهد. آقای روحانی ضمن حفظ آرامش باید بسیاری از مسائل را به طور جد در تعاملات بین سه قوه و رهبری حل وفصل  کند در غیر این صورت  باید به مردم در سفرها و دیدارها گزارش دهد . علاوه براین باید باید سفرهای استانی خود را افزایش دهد و در محله بعد تا جایی که امکان دارد مستقیما با مردم صحبت کند و گزارش مستقیم به مردم بدهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید