Iranian Agriculture News Agency

واعظی:

دولت با شفافیت به مقابله با رانت اطلاعاتی پرداخته است

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش دولت برای عدم دسترسی عده‌ای به رانت اطلاعاتی گفت: دولت دوازدهم با سرلوحه قرار دادن شفافیت به مقابله با دسترسی برخی به رانت های اطلاعاتی پرداخته است.

دولت با شفافیت به مقابله با رانت اطلاعاتی پرداخته است

 

به گزارش ایانا؛‌ محمود واعظی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، اظهار کرد: اعضای دولت با درک این مساله که شرایط برای بسیاری از مردم سخت شده در تلاش برای یافتن راه حل هستندو این در حالی است که جنگ شدید روانی نیز علیه کشورمان به راه افتاده است.

وی یادآور شد: میزان نقدینگی در میان مردم بالا رفته است و دولت و فعالان اقتصادی باید فضایی برای استفاده درست از آن پدید بیاورند.

رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: نقدینگی باید به بورس و تولید هدایت شود تا شغل ایجاد کند و خسارت وارد نکند و اگر نقدینگی به سمت دلالی برود خسارت بار می شود.

واعظی تصریح کرد: این دولت، دولت بگیر و ببند نیست اما لازم است برای برخورد با برخی کارها که به مردم فشار می آورد نظارت و سخت گیری را بیشتر کنیم. 

وی گفت: فضای مجازی شفافیتی را در کشور پدید آورده است که ما در دولت از آن استقبال می کنیم؛ به عنوان نمونه سازمان امور استخدامی اقدام کرده و حقوق و دستمزد کارکنان خود را روی وب سایت منتشر می کند.

رییس دفتر رییس جمهوری اظهار کرد: دولت کارگزار و خادم مردم است و مردم باید بدانند که دولت چه می کند. شفافیت در حقوق و دستمزد بخش کوچکی از شفافیت به شمار می رود و دولت دنبال جلوگیری ازدسترسی برخی به رانت اطلاعاتی است.

واعظی افزود: شفافیت یکی از شعارهای جدی دکتر روحانی بوده که برای آن تلاش کرده است و هیچ موضوعی نبوده مگر اینکه ایشان از شفافیت حمایت کرده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید