Iranian Agriculture News Agency

حسینعلی حاجی دلیگانی:

استیضاح وزیر صنعت در مجلس کلید خورد

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تهیه طرح استیضاح محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با 7 محور در مجلس خبر داد.

استیضاح وزیر صنعت در مجلس کلید خورد

به گزارش ایانا؛ حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با الف با اشاره به افزایش بی رویه قیمت خودرو و نابسامانی در بازار خودرو گفت: ما جمعی از نمایندگان طرح استیضاح وزیر صنعت را تهیه کردیم و در حال جمع آوری امضاء برای این طرح هستیم.

او با بیان اینکه طرح مذکور در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس تهیه شده است، افزود: نمایندگان همانطور که در نامه خود به رئیس جمهور تاکید کردند، بر تغییر تیم اقتصادی دولت نظر دارند و، چون رئیس جمهور این تیم را تغییر نداد، خود مجلس دست به کار شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: استیضاح شریعتمداری هفت محور دارد که در جلسه روز یکشنبه ۴ شهریور ماه به امضای جمعی از نمایندگان رسید و قرار است در روز‌های آینده تحویل هیئت رئیسه مجلس شود.

حاجی دلیگانی محور‌های استیضاح این وزیر را به شرح زیر اعلام کرد؛

۱-عدم کنترل و مدیریت بازار که منجر به افزایش بی رویه قیمت‌ها شده.

۲-عدم حمایت از تولید داخلی که باعث تعطیلی هزار واحد صنعتی و صنفی تولیدی شده.

۳- عدم اجرای مصوبه دولت در فروردین ۹۷ برای اجرای کامل شناسه رهگیری کالا در فرصت ۲ ماهه که موجب ایجاد هدر رفت میلیارد‌ها دلار ۴۲۰۰ تومانی شده.

۴- وجود فساد و رانت در واردات خودرو، ثبت سفارش برای دریافت ارز، عدم نظارت بر نحوه ثبت نام، خرید خودرو در داخل و بهم ریختگی بازار خودروی داخلی.

۵- عدم ثبت همه مجوز‌های صنفی در پایگاه مجوز‌های کسب و کار موضوع قانون اجرای اصل ۴۴.

۶-عدم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی.

۷-عدم اجرای برنامه‌های اعلامی به مجلس شورای اسلامی در هنگام رای اعتماد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید