Iranian Agriculture News Agency

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس خبر داد:

استیضاح وزیر کشور از دستور کار خارج شد

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: تقاضای استیضاح وزیر کشور، با توجه به اقناع تعدادی از نمایندگان از دستور کار این کمیسیون خارج شد و استیضاح «عبدالرضا رحمانی فضلی» در صحن علنی مجلس مطرح نمی‌شود.

استیضاح وزیر کشور از دستور کار خارج شد

به گزارش ایانا به نقل از خانه ملت، «محمدجواد کولیوند» در مورد تقاضای استیضاح وزیر کشور که برای بررسی به کمیسیون شوراهای مجلس ارجاع شده بود، اظهار داشت: این کمیسیون سه‌شنبه گذشته جلسه‌ای با موضوع بررسی استیضاح وزیر کشور با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی برگزار کرد.

او بابیان این‌که در این جلسه نمایندگان متقاضی استیضاح و وزیر کشور دلایل و توضیحات خود را مطرح کردند، تصریح کرد: شماری از نمایندگان متقاضی از پاسخ‌های رحمانی فضلی قانع شدند لذا با توجه به اقناع این نمایندگان، امضاهای استیضاح وزیر کشور از حدنصاب افتاد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به از حدنصاب افتادن تقاضای این استیضاح، گزارش کمیسیون به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه شد.

به گزارش ایانا، تقاضای استیضاح وزیر کشور، ششم تیر 97 با 23 امضا و هفت محور تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی شد.

بی‌توجهی به توسعه سیاسی و اجتماعی کشور به‌ویژه احزاب و قانون جامع انتخابات،‌ بی‌برنامگی وزارت کشور برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش روزافزون آسیب‌ها، عدم‌کفایت در مدیریت بحران به‌عنوان نمونه زلزله کرمانشاه و برخورد سلیقه‌ای، رابطه‌ بازی و اقدام بدون ضابطه و عدم رعایت شایسته‌سالاری در انتصاب استانداران، فرمانداران و بخشداران از مهم‌ترین محورهای این استیضاح است.

هیئت‌رئیسه مجلس این تقاضا را برای بررسی ابتدا به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس فرستاد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید