Iranian Agriculture News Agency

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

تابعیت مضاعف جرم نیست

فضای التهابی علیه ایرانیان خارج از کشور ایجاد نکنید

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که اقامت و تابعیت مضاعف جرم نیست، گفت: هشت میلیون ایرانی خارج از کشور وجود دارد که بخش قلیلی از آن‌ها با نظام مشکل‌دارند، پس نباید علیه همه آن‌ها به‌گونه‌ای فضای التهابی ایجاد کرد که آن‌ها به دنبال وکیل برای جلوگیری از مصادره اموالشان در ایران را داشته باشند. اقدامات ما باعث چنین ترسی شده است.

تابعیت مضاعف جرم نیست

به گزارش ایانا به نقل از ایسنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، تأکید کرد: در موضوع تابعیت باید حقوق و دغدغه ایرانی‌ها موردتوجه قرار گیرد. اقامت و تابعیت مضاعف جرم نیست.

او افزود: دراین‌باره تنها کسانی که تابعیت مضاعف دارند نمی‌توانند در سمت‌ها و موقعیت حساس حضور پیدا کند و این‌ها همه در استعلام‌های مدیریتی مشخص شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون طبق اطلاعات ما ایرانی‌ها در آمریکا و اروپایی‌ها نگران شده‌اند. وکیل گرفته چون ترس دارند که هرلحظه اموال آن‌ها در ایران مصادره شود. اقدامات برخی از آقایان باعث شد که حتی وزارت اطلاعات اعلام کند که بسیاری از اسامی نام‌برده شده در گزارش اولیه تحقیق و تفحص از دو تابعیتی‌ها درست نبوده و آن‌ها تابعیت دوگانه ندارند. بیان این جنس از اتهامات باعث ایجاد فضای ناامیدی در بین ایرانیان خارج از کشور می‌شود.

فلاحت‌پیشه در پایان گفت: ما هشت میلیون ایرانی خارج از کشور داریم که بخش قلیلی از آن‌ها با نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل‌دارند پس نباید علیه همه آن‌ها فضای التهابی ایجاد کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید