Iranian Agriculture News Agency

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

عراق بر سر دوراهی تهران-واشنگتن قرار دارد

همراهی با آمریکا دستاوردی جز انزوا نخواهند داشت

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه عراقی‌ها بر سر دوراهی تهران-واشنگتن قرار دارند، گفت: تحریم‌های آمریکا نقض حقوق بشر است لذا این کشور نباید تسلیم باج‌خواهی ایالات‌متحده شود.

عراق بر سر دوراهی تهران-واشنگتن قرار دارد

به گزارش ایانا به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان‌آبادی، در خصوص اظهارات نخست‌وزیر عراق مبنی بر اینکه برای حمایت از ملت این کشور به تحریم‌های آمریکا علیه ایران پایبند هستند، گفت: باید اذعان کرد دولت‌ها عموماً بر اساس منافعشان رفتار می‌کنند ازاین‌رو در ارتباط گرفتن با کشورها ضرر و زیان و همچنین سودشان را در نظر می‌گیرند.

عراقی‌ها بر سر دوراهی تهران-واشنگتن قرار دارند

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عراقی‌ها بین تعامل با آمریکا که بعد از سقوط حکومت صدام آن‌ها را موردحمایت قرار داده و همچنین ایران که حمایت‌های ویژه‌ای از این کشور انجام داده بر سر دوراهی قرارگرفته‌اند، تصریح کرد: درواقع عراقی‌ها دوست ندارند ایالات‌متحده را از خودشان دلخور کنند و همچنین نمی‌خواهند ارتباط دیرینه با ایران اسلامی که همسایه این کشور محسوب می‌شود را تیره‌وتار کنند.

او با اشاره به اینکه مدیریت این جریان بستگی به هنر عراق دارد، ادامه داد: باید یادآور شد ایران و عراق اشتراکات زیادی دارند و این در حالی است که در همسایگی همدیگر نیز قرار دارند لذا اگر عراقی‌ها به عوامل اثرگذاری مانند موارد مذکور توجه کنند، نباید هیچ‌گاه تسلیم خواسته‌های ظالمانه آمریکا شوند.

اروپایی‌ها مصداق ایستادگی در برابر آمریکا هستند/عراق همانند اروپا رفتار کند

این نماینده مردم در مجلس دهم بابیان اینکه وقتی اروپایی‌ها به‌عنوان متحد استراتژیک آمریکا با اقدام این کشور مخالفت می‌کنند این توقع ایجاد می‌شود که عراقی‌ها نیز با ایالات‌متحده همراه نشوند، اظهار کرد: درواقع عراقی‌ها باید به منافع خودشان توجه کنند و به منافع ایران نیز دقت کنند.

رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به اینکه حتماً وزارت امور خارجه رایزنی‌هایی با مسئولان عراقی خواهد داشت، افزود: دراین‌بین این آمادگی وجود دارد که از ظرفیت پارلمانی قوه مقننه در قالب بین‌المجالس آسیایی برای بهبود روابط تجاری، اقتصادی و تسلیم نشدن عراق مقابل به زیاده‌خواهی‌های آمریکا استفاده کنیم.

تحریم‌های آمریکا نقض حقوق بشر است/عراق تسلیم باج‌خواهی ایالات‌متحده نشود

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عراقی‌ها باید بدانند که تحریم‌های مدنظر ایالات‌متحده، تحریم شورای امنیت و سازمان ملل نیست بلکه باج‌خواهی و اقدام آشکار برای نقض حقوق بین‌الملل است.

او ادامه داد: ازاین‌رو هر کشوری که در کنار آمریکا برای اعمال نقض حقوق بین‌الملل قرار بگیرد جز بی‌اعتباری و تیرگی روابطش با کشورهای دنیا، منافعی به دست نخواهد آورد.

نظر نخست‌وزیر عراق دیدگاه همه جناح‌های سیاسی این کشور نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه حرف العبادی نظر همه مردم عراق نیست زیرا عراق دارای گروه‌های سیاسی مختلف است، گفت: نباید اجازه دهیم آمریکایی‌ها روابط ایران و عراق را تیره و حلقه محاصره اقتصادی را تنگ‌تر کنند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید عراقی‌ها را به سمت فهم درستی از اتفاقات منطقه و جهان سوق دهیم، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که اقدام آمریکایی‌ها خلاف امنیت منطقه و منافع جهانی دولت‌ها است و دراین‌بین بیشترین آسیب به آمریکا و هم‌پیمانانش وارد خواهد شد.

به گزارش ایانا، اخیراً نخست‌وزیر عراق در واکنش به ازسرگیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت که ما مخالف وضع تحریم علیه ایران هستیم اما بغداد به‌منظور حمایت از ملت عراق به این تحریم‌ها پایبند خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید