Iranian Agriculture News Agency

طرح استانی شدن انتخابات مجلس به صحن علنی می‌رود

سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: طرح استانی شدن انتخابات به‌منظور بررسی در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس قرارگرفته است تا نمایندگان بتوانند بیشتر ملی فکر کنند و خواسته‌های محلی کمتر شود.

طرح استانی شدن انتخابات مجلس به صحن علنی می‌رود

به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، یحیی کمالی پور پیرامون جزئیات این طرح افزود: استانی شدن انتخابات مجلس به این صورت است که کاندیدای انتخابات مجلس باید بتواند 15 درصد از آرای حوزه انتخابیه و بیشترین رأی کل استان را داشته باشد.

او ادامه داد: تعداد نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی 10 نفر است که به همین تعداد، بارأی اکثریت استان و 15 درصد حوزه انتخابیه انتخاب می‌شوند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه یکی از وظایف اصلی نمایندگان قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است، گفت: در وضعیت فعلی نمایندگان درگیر مسائلی شده‌اند که وظیفه اصلی آن‌ها نیست.

کمالی پور تصریح کرد: در بین برخی از افراد این‌گونه اثبات‌شده که کار اصلی نمایندگان استان پیگیری مسائل اجرایی است و نظارت بر قانون‌گذاری را نباید مدنظر داشته باشند لذا به همین دلیل طرح استانی شدن انتخابات به‌منظور بررسی در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس قرارگرفته است تا نمایندگان بتوانند بیشتر ملی فکر کنند و خواسته‌های محلی کمتر شود.

او با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مواد این طرح به تصویب رسیده است و در آینده‌ای نزدیک برای اظهارنظر نمایندگان به صحن علنی مجلس می‌آید، تأکید کرد: خواسته‌های محلی نیز به پارلمان‌های محلی و واگذار می‌شود که در آینده انتخابات آن‌ها نیز با سازوکار و دیگری انجام می‌گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید