Iranian Agriculture News Agency

لطفعلی بخشی در گفت‌وگو با ایانا

روحانی از تجربه اقتصاددانان بهره بگیرد

روحانی برای عملیاتی شدن راهکارها اقتصاددانان را دور هم جمع کند

لطفعلی بخشی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه در پاسخ به این سئوال که راهکارهای کارشناسان اقتصادی برای رفع مشکلات کشور که به تائید رهبری هم رسیده چگونه باید از سوی دولت عملیاتی شود که منتج به نتیجه شود به خبرنگار سیاسی ایانا گفت: آقای روحانی می‌تواند تعدادی از اقتصاددانان و مدیران را دعوت کند و برای عملیاتی شدن این راهکارها ازآنها کمک بگیرد.

روحانی از تجربه اقتصاددانان بهره بگیرد

او دراین گفت‌وگو با بیان‌اینکه این اولین نامه‌ای نیست که از سوی اقتصاددانان نوشته می‌شود، افزود: در دولت‌های قبل هم چنین نامه‌نگاری‌ها و مکاتباتی از سوی اقتصاددانان صورت گرفته است اما تا کنون اقدامی در جهت آن صورت نگرفته است.  این درحالی است که هر روز در روزنامه‌ها وخبرگزاری‌ها پیشنهادهای زیادی برای رفع مشکلات کشور داده می‌شود اما به آنها توجهی نمی‌شود.

بخشی با اشاره به موانع موجود برای تحقق این اهداف تاکید کرد: در این کشور کسی حساب پس نمی‌دهد. به‌عنوان مثال،‌ برخی از مدیرانی که عملکرد مناسبی ندارند، نه تنها بازخواستی از آنها نمی‌شود بلکه از آنها قدردانی هم می‌کنند و پست بالاتری هم به آنها داده می‌شود.

به گفته او، هیچ مدیری در کشور به دلیل عملکرد نامناسبش توبیخ نمی‌شود در حالی‌که اگر مدیری بداند که در صورت خرابکاری توبیخ می‌شود و پستی هم به او داده نمی‌شود، کار درست را انجام می‌دهند اما چون در کشور از مدیران بازخواست نمی‌شود، هیچ مدیری این احتیاج را نمی‌بیند که از اقتصاددانان و راهکارهای آنها کمک بگیرد.

بخشی در پاسخ به این سوال که  آقای روحانی چطور می‌تواند این راهکارها را عملیاتی کنند، توضیح داد:آقای روحانی می‌تواند تعدادی از اقتصاددانان و مدیران را دعوت کند و برای عملیاتی شدن این راهکارها از آنها کمک بگیرد. 

او با بیا‌ن‌اینکه از این تجربیات زیاد داشته‌ایم، اضافه کرد: چند ماه است که گفته‌ می‌شود برخی وزراء و مدیران سازمان‌ها باید تغییر کنند اما تا کنون هیچ اقدامی دراین باره صورت نگرفته است.  

بخشی با تاکید بر اینکه اداره کشور سلیقه‌ای و نه بر مبنای اصول علمی اداره می‌شود، تاکید کرد:  از آقای احمدی‌نژاد نیز بابت خرابکاری‌هایی که انجام داد، بازخواستی صورت نگرفت. 

او در پایان صحبت‌هایش این توضیح را هم داد که وقتی ترسی از بازخواست وجود نداشته باشد،‌انجام کار درست هم مهم نخواهد بود. درصورتی که اگر این ترس وجود داشته باشد، هم از بهترین کارشناسان استفاده می‌شود و هم آنها به دولت برای رفع مشکلات کمک خواهند کرد. 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید