Iranian Agriculture News Agency

کدخدایی :

ایراد شورای نگهبان به لایحه مبارزه با پولشویی برطرف شد

عباسعلی کدخدایی،‌ سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: طبق گزارش لاریجانی رئیس مجلس ایراد شورای نگهبان به لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی مبنی بر قضایی بودن لایحه برطرف شده است.

ایراد شورای نگهبان به لایحه مبارزه با پولشویی برطرف شد

به گزارش سرویس سیاسی ایانا و به نقل از فارس؛‌ عباسعلی کدخدایی با اشاره به تأیید لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در جلسه 10 مردادماه شورای نگهبان، اظهار داشت: شورای نگهبان پیش از این، لایحه مذکور را مورد بحث و بررسی قرار داده و اعلام کرده بود علاوه بر ایرادات متعدد وارد بر مواد و بندهای این مصوبه، با عنایت به قضایی بودن لایحه، این لایحه می‌بایست از سوی قوه قضائیه تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شد، فلذا مصوبه مغایر بند 2 اصل 158 قانون اساسی و نظریه تفسیری مورخ 30 مهرماه 1379 شورای نگهبان است.

وی افزود: طبق گزارشی که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از لایحه اصلاح قانون مبارزه به پولشویی به شورای نگهبان ارسال کرده، این لایحه مسیر خودش را طی کرده است.

کدخدایی تصریح کرد: بر این اساس، ایراد شورای نگهبان مبنی بر قضایی بودن این لایحه برطرف شده و به همین دلیل شورای نگهبان وارد بررسی محتوایی این لایحه شد و آن را تأیید کرد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین گفت: شورای نگهبان در این زمینه تابع نظر و گزارش ارائه شده توسط علی لاریجانی رئیس مجلس به شورای نگهبان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید