Iranian Agriculture News Agency

محمد خوش‌چهره در گفت‌وگو با ایانا:

مجلس و قوه قضائیه مسئول اصلی مبارزه با فساد

محمد خوش‌چهره نماینده اصولگرای تهران در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان‌اینکه مبارزه با مفاسد و تخلفات اقتصادی در شرایط تحریم، از اهمیت زیادی برخوردار است، به خبرنگار سیاسی ایانا گفت: مفاسد اقتصادی فرایندی دارد که یکی از آن پیشگیری و دیگری مقابله و درمان است.

مجلس و قوه قضائیه مسئول اصلی مبارزه با فساد

خوش چهره در گفت‌وگو با ایانا، افزود: دربخش پیشگیری، محیط را سالم می‌کنند تا زمینه مفاسد ایجاد نشود.اما متاسفانه بخش پیشگیری درایران ضعیف است.

خوش‌چهره با بیان‌اینکه بخش پیشگیری به محیط ملی برمی‌گردد، افزود: دراین میان دستگاه‌های مختلف برای بهداشت و سلامت محیط درگیر می‌شوند و  مردم نیز دراین میان نقش جدی دارند و باید در کوچکترین انحرافی مشارکت و حساسیت داشته باشند.

این نماینده اصولگرا،با اشاره به اینکه بخش دوم در فرایند فساد ، مقابله و درمان است ، گفت: دراین بخش  دستگاه‌های ذی‌ربط قوانین و وظایفی را برای مقابله با  مفاسد و تخلفات اقتصادی پیش بینی کرده‌اند. فراتر از آن دستگاه‌های فراجناحی از جمله مجلس و قوه قضائیه هستند که نقش اساسی را برای مبارزه با مفاسد اقتصادی دارند. متناسب با آن نهادها و سازمان‌هایی هستند که با مفاسد مبارزه وبرخورد می‌کنند.به‌عنوان مثال، دیوان محاسبات و  سازمان بازرسی کل کشور از جمله این سازمان‌ها هستند.علاوه براین، تمام دستگاه‌ها هم یک واحد حراست وهم یک واحد مالی ذی حساب دارند که باید تخلفات را رصد کنند. اما مساله‌‌ای که باید مورد بررسی قرار گیرد این است که چه کاستی‌هایی وجود دارد که موجب می‌شود نهادها به وظایف قانونی خود برای مبارزه با مفاسد و تخلفات اقتصادی عمل نمی‌کنند.

خوش‌چهره در پاسخ به این سئوال که آیا لزومی دارد نهادی برای مبارزه با مفاسد و تخلفات اقتصادی ایجاد شود که وابستگی جناحی و سیاسی به دولت و قوه قضائیه نداشته باشد، توضیح داد: این نهاد مجلس است که ایجاد شده است و به نوعی در راس مبارزه با مفاسد قرار دارد اما موضوع مهم و اساسی این است که اگر مجلس آلوده شود باید آلودگی آن برطرف شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید