Iranian Agriculture News Agency

حاجی‌بابایی:

مجلس در روز استیضاح «ربیعی»، خود را استیضاح کرد

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بابیان اینکه «مجلس در روز استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌نوعی خودش را استیضاح کرد» گفت: روز استیضاح روز تلخ و بدی برای مجلس بود.

مجلس در روز استیضاح «ربیعی»، خود را استیضاح کرد

به گزارش ایانا به نقل از ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی در واکنش به اتفاقات روز استیضاح علی ربیعی، گفت: چهارشنبه هفته گذشته روز بد و تلخی برای مجلس بود به‌طوری‌که به‌نوعی مجلس خودش را استیضاح کرد.

او یادآور شد: بعد از شروع مجلس و قرائت دستور استیضاح ربیعی، بداخلاقی‌ها شروع شد، یک‌دفعه به سمت هیئت‌رئیسه هجمه بردند، نام نمایندگان به‌عنوان متقاضی استیضاح‌ جهت بیان دلایلشان پشت تریبون برده می‌شد اما کسی حاضر به صحبت نبود. این‌ها همه نشان از برنامه‌ریزی برای به هم ریختن مجلس در روز استیضاح داشت که کار بدی بود.

نماینده مردم همدان ادامه داد: این بداخلاقی سنگین مجلس را به سمتی برد که با اتفاق نادر یعنی اعلام تنفس مواجه شدیم، این اعلام تنفس برای جمع‌وجور کردن مجلس و اداره آن بود. با شروع مجدد جلسه علنی و بعد از اعلام تمرکز، نمایندگان موافق و مخالف استیضاح و آقای ربیعی مطالبی را بیان کردند که درمجموع حاوی صحبت‌هایی بود که می‌توانست دروغ و یا درست باشد.

او افزود: اگر این صحبت‌ها دروغ باشد باید افرادی که آن را مطرح کردند مجازات شوند. اگر راست باشد باید حیات رئیسه و مجلس برای برخورد ورود کرده و به مردم اعلام کنند چون حیثیت مجلس از یک وزیر و کل حیات وزرا بالاتر است بنابراین نباید این حیثیت از سوی موافقان و یا مخالفان وزیر و یا هر کس دیگری خدشه‌دار شود. باید افراد صحبت‌هایشان را مبتنی بر مستندات بیان کنند، اینکه وزیر موفق بوده یا نه و اینکه آیا اقدامات قانونی انجام داده یا اقداماتش غیرقانونی بوده است.

حاجی بابایی درعین‌حال انجام استیضاح بعد از بداخلاقی‌های ابتدای جلسه را مثبت خواند و گفت: صحبت‌های مطرح‌شده به‌شدت موردنقد است چون توأم با بی‌اخلاقی بوده است شاید به همین دلیل می‌توان روز استیضاح ربیعی را روز تلخی برای مجلس دانست چون مجلس شورای اسلامی مجلس نخبگان است که وجود این بداخلاقی‌ها در آن قبیح محسوب می‌شود.

او در پایان گفت: برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات باید همه نمایندگان متعهد بوده و حیات رئیسه نیز تمامی توانش را به کار گرفته تا مجلس بر اساس قانون کارش را پیش ببرد.

چهارشنبه هفته گذشته استیضاح علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حالی برگزار شد که اتهاماتی علیه وزیر و معاونانش و برخی نمایندگان بیان شد، موضوعی که باعث شد رئیس مجلس خواستار رسیدگی به ادعاهای مطرح‌شده در حیات نظارت بر رفتار نمایندگان شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید