Iranian Agriculture News Agency

توضیحات مطهری درباره سؤال از وزیر دادگستری راجع به حصر

نایب‌رئیس مجلس در توضیحاتی درباره سؤال از وزیر دادگستری در خصوص حصر، گفت: برخی از نمایندگان از آن نظر سؤال را وارد ندانستند که اختیارات وزیر را در این موضوع کافی نمی‌دانستند، نه اینکه راضی به ادامه حصر بودند.

توضیحات مطهری درباره سؤال از وزیر دادگستری راجع به حصر

به گزارش ایانا به نقل از ایسنا، علی مطهری اظهار کرد: سه‌شنبه هفته گذشته سؤالی درباره علت ادامه حصر خانگی از وزیر دادگستری در صحن علنی مجلس داشتم. در زمان رأی‌گیری از ۲۱۳ نماینده حاضر، ۹۵ نفر به وارد بودن سؤال رأی دادند، ۹۵ نفر به وارد نبودن آن، ۱۵ نفر رأی ممتنع دادند و ۱۸ نفر رأی ندادند. در مجالس قبلی همیشه قانع شدن یا نشدن از پاسخ وزیر به رأی گذاشته می‌شد در این صورت باید گفت نمایندگان از پاسخ وزیر قانع نشدند و سؤال را وارد دانستند چون ۹۵ نفر یعنی کمتر از نصف به قانع شدن رأی دادند.

او افزود: در ابتدای مجلس دهم قرار بر این شد که چون آیین‌نامه می‌گوید وارد بودن سؤال به رأی گذاشته می‌شود، به همین ترتیب عمل شود و اتفاقاً این اقدام توسط این‌جانب آغاز شد و ادامه یافت. درنتیجه آرای ممتنع و رأی نداده‌ها به نفع وزیر منظور می‌شود درحالی‌که قبلاً به نفع سؤال‌کننده منظور می‌شد البته برخی از نمایندگان از آن نظر سؤال را وارد ندانستند که اختیارات وزیر را در این موضوع کافی نمی‌دانستند، نه اینکه راضی به ادامه حصر بودند.

نماینده مردم تهران با اشاره به نحوه انعکاس این خبری در برخی رسانه‌ها، یادآور شد: برخی خبرگزاری‌ها شیطنت کرده و اعلام کردند که مجلس به ادامه حصر خانگی رأی داد، درحالی‌که این‌طور نیست. علاوه بر اینکه اگر رأی‌گیری را به‌صورت سابق در نظر بگیریم یعنی فرض کنیم قانع شدن نمایندگان از پاسخ وزیر به رأی گذاشته‌شده است، مجلس از پاسخ وزیر قانع نشده است و با منطق آن خبرگزاری‌ها باید بگوییم مجلس با ادامه حصر خانگی مخالفت کرده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید