Iranian Agriculture News Agency

سخنگوی شورای نگهبان خبر داد:

تائید اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در این شورا خبر داد و گفت: این لایحه مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

تائید اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم

به گزارش خبرنگار سیاسی ایانا، عباسعلی کدخدایی  در نشست خبری با خبرنگاران همچنین درباره طرح ممنوعیت بازنشستگان افزود: طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان که در روزهای هفته گذشته خبرهایی در مورد آن مطرح شده بود در شورای نگهبان یک بار مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: لازم است جمع بندی نهایی در این زمینه داشته باشیم و شورای نگهبان هنوز نظر نهایی خود را در این باره اعلام نکرده است.

سخنگوی شورای نگهبان یادآور شد: نظر نهایی خود را تا پایان وقت اداری تصمیم گیری درباره این طرح اعلام می کنیم.

کدخدایی تصریح کرد: در جلسات شورای نگهبان همچنین طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس بررسی شد. این طرح یک بار به مجلس اعاده شده بود ولی شورای نگهبان باز هم سه ایراد به آن گرفت. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین اساسنامه شرکت مادر تخصصی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در جلسه شورای نگهبان مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. 

وی گفت: هفت مورد مصوبه و نامه از سوی دیوان عدالت اداری به شورای نگهبان رسیده که شورا برخی ایرادات را به این نامه ها وارد دانست. 

کدخدایی در مورد آخرین وضعیت قانون انتخابات نیز گفت: آنچه در مورد قانون انتخابات و تعریف رجل سیاسی از سوی شورای نگهبان صورت گرفت، بر اساس سیاست های کلی بود، هم اکنون مجلس در جزئیات باید وارد شود. 

 

وی اضافه کرد: هم اکنون کمیسیون شوراهای مجلس در حال بررسی این موضوع است. 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید