Iranian Agriculture News Agency

مفتی اهل سنت عراق:

نخستین مدافع ایران خواهم بود

شیخ 'مهدی الصمیدعی' مفتی اهل سنت عراق از اظهارات اخیر حیدر العبادی نخست وزیر این کشور انتقاد کرد و گفت که در صف دفاع از جمهوری اسلامی ایران نخستین نفر خواهم بود.

 نخستین مدافع ایران خواهم بود

به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، عالم مطرح و پر نفوذ اهل سنت عراق در خطبه های امروز نمازجمعه جامع ام الطبول در پایتخت عراق بر ایستادگی دولت و ملت عراق در کنار مردم و دولت ایران و قدرشناسی از جمهوری اسلامی برای کمک به این کشور در مبارزه با داعش تاکید کرد. 
وی افزود: همانطور که شیخ الاسلام ما گفت وقتی یهود و نصاری برای نبرد با مسلمانان ایران حرکت کنند، هزاران نفر از اهالی شام برای دفاع از اصل اسلام به میدان می آیند، (من نیز می گویم که) خود نخستین فرد خواهم بود که برای دفاع از ایران به میدان می آیم. 
مفتی اهل سنت عراق تصریح کرد: هرگز نخواهیم پذیرفت که عراق عرصه ای برای رنجاندن ملت های منطقه شود. 
وی همچنین از کسانی که در عراق و جهان عرب در برابر فشارهای جدید آمریکا علیه ایران و کشورهای منطقه سکوت کرده اند بشدت انتقاد کرد. 
شیخ الصمیدعی بارها در میان سخنانش با لحن هشدار گونه گفت امیدوارم این پیام به اهلش برسد. 
گفتنی است امامان و خطیبان جمعه عراق در شهرهای مختلف امروز در خطبه های نماز ضمن انتقاد از اظهارات حیدرالعبادی نخست وزیر این کشور درخصوص اجرای تحریم های ضد ایرانی، بر همبستگی عراق با ملت و دولت ایران تاکید کردند. 
علاوه بر رهبران سیاسی، احزاب، گروهها و شخصیت های مختلف عراقی که طی چند روز گذشته با صدور دهها اطلاعیه ضمن انتقاد از موضع العبادی، اقدامات ضد ایرانی ترامپ را محکوم و با دولت و ملت ایران اعلام همبستگی کردند فعالان فضای مجازی در شبکه های مختلف اجتماعی نیز با ترند کردن هشتگ های 'العبادی_لایمثلنا (العبادی نماینده ما نیست) و 'متضامن_مع_الشعب_الایرانی (با مردم ایران اعلام همبستگی می کنم) نسبت به این امر واکنش نشان دادند. 
آیت الله 'سید محمدتقی مدرسی' از مراجع دینی عراق نیز روز جمعه با صدور بیانیه ای هشدار داد عده ای بدنبال اختلاف افکنی میان دو ملت ایران و عراق هستند که در این زمینه باید مراقب بود. 
وی گفت عده ای بصورت مشکوک درحال تلاش برای اختلاف افکنی میان مردم عراق و برادرانشان در جمهوری اسلامی هستند. 
این مرجع عراقی درعین حال تاکید کرد پیوند میان ملت عراق با برادران ایرانی خود بالاتر از این گونه دسیسه هاست و ما هرگز کمک هایی که برادرانمان در ایام دشواری مبارزه با تروریسم و نیز شرایط بد اقتصادی به ما ارائه دادند، فراموش نخواهیم کرد. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید